آخرین اطلاعات منتشر شده در رابطه با گوگل پیکسل 3a و 3a XL

طبق روال سال‌های گذشته که گوگل برای فروش گوشی‌های پیکسل و پیکسل 2 انجام داد، پرچمداران جدید این شرکت، یعنی پیکسل 3a و 3a XL نیز به صورت اختصاصی توسط اپراتور Verizon به فروش خواهند رسید. با این‌حال، گزارشات جدید نشان می‌دهند که اپراتورهای T-Mobile و Sprint نیز علاقه زیادی برای فروش اختصاص پیکسل 3a دارند و به نظر می‌رسد که اپراتور Sprint به‌زودی نسخه انحصاری این دو گوشی را به فروش خواهد رساند. البته قرارداد گوگل و T-Mobile نهایی شده و گوگل، مدت‌ها پیش همکاری خود با T-Mobile را آغاز کرده بود.

اسناد داخلی این اپراتور که توسط یکی از کارمندان آن به سایت Android Police ارسال شده، نشان می‌دهد که اپراتور Sprint در حال آماده‌سازی فروشگاه‌های خود برای عرضه پیکسل 3a است. این اپراتور بزرگ مخابراتی که در اکثر کشورهای غربی و آمریکا فعالیت می‌کند، تبلیغات زیادی را برای این دو اسمارتفون جدید گوگل، تدارک دیده است.

در این لیست، سه نام جدا برای محصولات جدید گوگل، تعریف شده است. Google B4، Google S4 و Google Pixel XL، نام‌هایی هستند که در این لیست به چشم می‌خورند. هم‌چنین در زیرمجموعه این سه تلفن، می‌توان نام لوازم و تجهیزاتی که برای تبلیغ هندست‌های جدید گوگل لازم هستند را مشاهده کرد.

احتمالا چینش اسم رمز این گوشی‌ها نیز با اهداف خاصی تعیین شده است، برای مثال، نام Pixel 3 XL که در آخر این لیست قرار داده شده، خبر از وجود یک پیکسل با نمایشگر بزرگتر را می‌دهد.

به‌هرحال، ما متوجه شدیم که Sprint، چهارمین اپراتور بزرگ آمریکا نیز مسئول فروش پرچمداران جدید گوگل است. به نظر می‌رسد که این دو (و یا سه) گوشی، روز سه‌شنبه معرفی شوند.

حدس زدن نام گوشی‌های جدید گوگل، کار سختی نیست. B4 و S4 اشاره‌ای به اسم رمز این دو گوشی دارد که مدتی پیش با نام Bonito و Sargo در پروژه توسعه اندروید (AOSP) مشاهده شدند.

احتمال می‌رود که پیکسل‌های جدید گوگل، طی کنفرانس Google IO در هفتمین روز از ماه مه (17 اردیبهشت)، معرفی شده و در همان روز توسط تمامی خرده فروشی‌های آنلاین و فروشگاه‌های Verizon، Sprint و T-Mobile به فروش برسند.

چرا گوگل، اپراتور‌های T-Mobile و Sprint را هم برای فروش گوشی‌های خود انتخاب کرد؟

گوگل طی سال‌های 2017 و 2018، درآمد نسبتا خوبی را از فروش پیکسل و پیکسل 2 کسب کرد. اما غول جستجو در سه‌ماهه آخر 2018 درآمد زیادی نداشت و به همین علت، تحت فشار زیادی قرار گرفته بود. در این میان اپراتورهای T-Mobile و Sprint نیز آمادگی خود را برای فروش هندست‌های جدید گوگل، اعلام کردند و گوگل تصمیم گرفت که با قبول کردن پیشنهاد آن‌ها، آینده روشن‌تری را برای بخش موبایل خود، رقم زند.

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، دستگاه‌های پیکسل در ابتدای کار فقط توسط اپراتور Verizon و فروشگاه آنلاین گوگل و Best Buy در دسترس مشتریان قرار می‌گرفتند. اما این شرکت با همکاری Sprint و T-Mobile مشتریان زیادی را به سمت خود جذب خواهد کرد.

به این ترتیب گوگل از این طریق، حدود 90 میلیون مشتری جدید را به دست می‌آورد. این در حالی است که 116 میلیون نفر از طریق اپراتور Verizon تلفن‌های پیکسل را استفاده می‌کنند.

این همکاری، موجب رشد سطح درآمد و کاهش فشارها برروی گوگل خواهد شد. انتظار می‌رود که گوشی‌های پیکسل 3a و 3a XL نیز به واسطه دوربین‌های باکیفیت و عملکرد سخت‌افزار قدرتمند خود، بتوانند آمار فروش خوبی را برای گوگل به ثمر برسانند.

فقط AT&T در میان این جمع حضور ندارد!

هم‌اکنون گوگل از میان چهار اپراتور آمریکایی، سه عدد را انتخاب کرده و هنوز مشخص نیست که این شرکت با AT&T نیز در‌حال مذاکره است یا خیر. البته اگر گوگل این کار را انجام دهد، پیشرفت بسیار بزرگی را در بخش موبایل خود مشاهده خواهد کرد.

لازم‌به‌ذکر است که اپراتور AT&T سومین اپراتور بزرگ آمریکا، دارای 93 میلیون مشتری بوده که گوگل هم‌چنان از دسترسی به آن‌ها محروم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH