رسما اعلام شد: گوشی‌های وان‌پلاس 7 و 7 پرو بسیار سریع‌تر از دیگر پرچم‌داران رقیب خواهند بود!

گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی S10 سامسونگ و G8 ThinQ ال‌جی هر دو از پردازنده اسنپ‌دراگون 855 بهره می‌برند و به نظر می‌رسد پرچم‌داران جدید شرکت وان‌پلاس نیز از همین پردازنده استفاده نماید. ولی امروز شرکت اعلام نمود گوشی هوشمند پرچم‌دار آنها به مراتب سریع‌تر از پرچم‌داران دو غول کره‌ای خواهد بود! اما چرا؟ جواب ساده است: استاندارد UFS 3.0.

وان‌پلاس 7

هم اکنون در گوشی‌های پرچم‌دار اغلب شرکت‌ها استاندارد UFS 2.1 مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی آخرین نسخه از استاندارد جهانی ذخیره فلش در اوایل سال 2018 برای اولین بار با قول افزایش دوبرابری پهنا باند حافظه نسبت به نسخه UFS 2.1 معرفی شد. این بدین معنا است که اپلیکیشن‌ها سریع‌تر باز خواهند شد و دسترسی به فایل‌ها با سرعت بیشتری امکان‌پذیر است و بازی‌ها نیز در مدت زمان کمتری اجرا خواهند شد. با استاندارد UFS 3.0 حتی بوت گوشی سریع‌تر صورت می‌گیرد و فایل‌های ویدیویی با حجم زیاد و عکس‌های بزرگ راحت‌تر پخش خواهند شد.

شایعات قبلی گوشی‌های گلکسی S10، S10+ و S10e سامسونگ را اولین استفاده کنندگان از این استاندارد معرفی کرده بودند ولی در نهایت تمام این اخبار اشتباه از آب درآمد و شرکت کره‌ای سامسونگ این استاندارد را در گلکسی فولد که در تاریخ 26 آوریل رونمایی شد، عرضه نمود و آن گوشی انعطاف‌پذیر عملا به اولین گوشی هوشمند جهان با استاندارد UFS 3.0 بدل شد. با این حال به دلیل اشکالات فنی زیاد گلکسی فولد، شرکت از خریداران درخواست بازگردانی گوشی‌ها را نمود.

به همین علت می‌توان با توجه به نزدیک بودن مراسم معرفی رسمی گوشی‌های وان‌پلاس 7 و 7 پرو به ترتیب در روزهای 7 و 14 ماه مه، آنها را اولین گوشی‌های واقعی برخوردار از استاندارد UFS 3.0 نامید. بر همین اساس، این قابلیت سبب شده است که دو گوشی وان‌پلاس 7 و وان‌پلاس 7 پرو با داشتن سخت افزار تقریبا مشابه با پرچم‌داران دیگر برند‌ها، بسیار سریع‌تر از گوشی‌های رقیب باشند.

نسخه معمولی وان‌پلاس 7 را می‌توان به عنوان یک مدل به‌روز شده از گوشی وان‌پلاس 6T دانست ولی گوشی وان‌پلاس 7 پرو با دارا بودن یک نمایشگر 90 هرتزی فلوید آمولد و قابلیت شبکه 5G بسیار جذاب‌تر است. ضمنا بر اساس شایعات اخیر وجود یک دوربین سلفی بالا رونده و ماتریس سه‌گانه دوربین در پشت دستگاه محتمل است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH