مشخصات دوربین اسمارت‌فون آنر 20 پرو لو رفت

اطلاعات لو رفته در خصوص اسمارت‌فون آنر 20 پرو از به‌کارگیری نخستین لنز زوم پریسکوپی در خانواده آنر حکایت دارد. این کار با دنباله‌روی از رویکرد گوشی‌های هم‌رده هواوی انجام می‌شود. با این‌حال آخرین اطلاعات لو رفته به منزله آب سردی بر پیکره انتظارات کاربران در خصوص قابلیت‌های بزرگ‌نمایی دوربین محسوب می‌شود؛ اگرچه این دوربین کماکان از یک مشخصه منحصربه‌فرد برخوردار است.

در این هندست از لنز مربعی‌شکل نمایش داده شده در تصاویر پیشین هیچ خبری نیست؛ در عوض شاهد به‌کارگیری یک دوربین 8 مگاپیکسلی معمولی با بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابری و قابلیت OIS هستیم. بر اساس شایعات پیشین قرار بود حسگر IMX600 به‌عنوان دوربین اصلی مورد استفاده قرار گیرد که این موضوع نیز عملی نشده و ظاهرا حسگر مذکور با نمونه شناخته شده IMX586 مجهز به رزولوشن 48 مگاپیکسل و تثبیت‌کننده اپتیکی جایگزین شده است. این حسگر پیش‌تر در اسمارت‌فون آنر ویو 20 نیز به‌کار گرفته شد. سومین دوربین گوشی نیز یک حسگر 16 مگاپیکسلی فوق‌عریض است.

اما قضیه به این‌جا ختم نمی‌شود و دوربین کوچک گوشی “2MP Macro” نام‌گذاری شده است. این دوربین نخستین نمونه ماکروی اختصاصی به‌کارگیری شده در گوشی‌ها تا به امروز محسوب می‌شود (هواوی مشخصه فوکوس خودکار را به دوربین فوق‌عریض اسمارت‌فون P30 پرو اضافه کرد و این دوربین جهث ثبت عکس‌های ماکرو مورد استفاده قرار گرفت). به‌هرحال این دوربین از پیکسل‌های بسیار بزرگی با اندازه 1.75 میکرون برخوردار است. حتی دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی گوشی نیز هنگام عکاسی در حالت 12 مگاپیکسلی اقدام به خوشه‌بندی پیکسل‌ها نموده و اندازه آن‌ها را به 1.6 میکرون افزایش خواهد داد که این اندازه کماکان در مقایسه با دوربین ماکرو کوچک‌تر است (با وجود فرآیند ادغام پیکسلی اندازه پیکسل‌های سخت‌افزار دوربین اصلی معادل 0.8 میکرون است).

به‌طور معمول حسگرهایی با رزولوشن پایین به‌عنوان سنسور سنجش عمق به‌کار گرفته می‌شوند؛ اما این‌بار موضوع متفاوت است. بعلاوه آنر 20 پرو مجهز به قابلیت فوکوس خودکار لیزری است که به افزایش دقت و سرعت فوکوس کمک خواهد کرد؛ اما بر عکاسی بوکه تاثیرگذار نیست.

هر 2 نسخه معمولی و پرو آنر 20 طی روز 21 مه معرفی خواهند شد. بعلاوه نسخه‌ای تحت عنوان Moschino Edition نیز عرضه می‌شود. به‌هرحال اکنون تصاویر جدید و دقیق‌تری در اختیار داریم که پیکره‌بندی دوربین را به درستی نمایش می‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH