ژست‌های جدید اندروید Q بتا ژست‌های جدید اندروید Q بتا

چگونه ژست‌های جدید را در اندروید Q بتا فعال کنیم؟

سومین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید Q، ویژگی‌های جدیدی را با خود به همراه آورده است که یکی از این ویژگی‌های بسیار بحث‌برانگیز ژست‌های مشابه به آی‌فون است! پس از فعال کردن این ژست‌های جدید در اندروید Q بتا، دکمه خانه ناپدید می‌شود‌‌ و در عوض شما برای رفتن به خانه باید صفحه را به سمت بالا بکشید. برای بازگشت و یا به جلو رفتن نیز می‌توانید صفحه را به سمت چپ و یا راست بکشید.
از آنجا که تغییرات به وجود آمده باعث آسان شدن تعویض از iOS 12 به اندروید Q شده و تفاوت‌های بین اندروید و آی‌او‌اس را کاهش داده، موجب به خشنودی بعضی از کاربران شده است. با این‌حال بعضی از کاربران از تغییرات ژست‌ها راضی نیستند. این ناخشنودی اتفاقی است که معمولا هنگام ارایه ویژگی‌های جدید رخ می‌دهد.
اگر دوست دارید این ویژگی‌‌ها را امتحان کنید، در ادامه با ما همراه باشید. اما قبل از شروع، لازم است که آخرین نسخه نرم‌افزار Android Q beta را بر روی دستگاه خود نصب کنید. این نسخه برای تمام گوشی‌های پیکسل و 15 گوشی دیگر موجود است.

 ژست‌های جدید اندروید Q بتا

  • تنظیمات را باز کنید و سپس به “System” بروید.
  • سپس بر روی “Gestures” کلیک کنید و بر روی “System navigation” ضربه بزنید.
  • تاگل “Fully gestural navigation” را روشن کنید. با این کار کلید‌های ناوبری با یک خط بلند و نازک در انتهای صفحه تعویض می‌شوند.

باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به طرح دو و یا سه دکمه‌ای بازگردید. برای بازگشت نیز مراحل بالا را دنبال کنید. امیدواریم ژست‌های جدید اندروید Q بتا را فعال کنید و از عملکرد شبیه به ژست‌های آی‌فون لذت ببرید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH