هواوی پتنت یک ایده منحصر‌به‌فرد را برای حذف ناچ به ثبت رساند

شاید بتوان ادعا کرد ناچ، یکی از بحث‌برانگیز‌ترین ویژگی‌ها در طول تاریخ طراحی گوشی‌های هوشمند در دنیا بوده است. ناچ در بسیاری از گوشی‌ها از مدل‌های میان رده موتورولا و سامسونگ گرفته تا پرچم‌داران ال‌جی و آیفون‌های گران‌قیمت اپل و حتی اخیرا در برخی گوشی‌های هواوی به چشم می‌خورد.

هواوی

با این حال تقریبا تمام شرکت‌ها در پی یافتن راه‌حل‌هایی برای حذف نمودن آن از نمایشگر‌ها هستند و در این مسیر از شیوه‌های عجیب‌وغریبی بهره می‌گیرند. یکی از جدیدترین این روش‌ها پتنت جالبی است که شرکت هواوی به ثبت رسانده است. همانطور که در اسناد منتشر شده از طرح این گوشی هوشمند نشان داده شده است یک صفحه نمایش فاقد حاشیه به همراه یک چانه محدب و لبه‌های باریک بر روی آن توانسته است نقش ناچ را بازی کند و صفحه نمایشی کامل و یک‌دست را شکل دهد. در حقیقت هواوی بدون کمک گرفتن از دوربین‌های آسانسوری یا بدنه کشویی برای تعبیه دوربین جلو، طرحی زیبا و کارآمدی را برای رفع این مشکل خاص ارایه داده است.

همانطور که در تصاویر بالا نیز مشاهده می‌کنید لبه‌های باریک، کنار‌های کوتاه و مرکزی ضخیم‌تر ظاهری گرد به فضای چانه مانند بالای نمایشگر داده است. به طور معمول در این قسمت اسپیکر و دوربین جلویی سلفی قرار می‌گیرد و به راحتی می‌توان از وجود فضای بیشتر نمایشگر آن لذت برد و دیگر نیازی هم به صرف هزینه‌های اضافی برای قرار دادن دوربین پاپ‌آپ در دل هندست نیست.

این طرح از نظر ظاهری نیز بسیار شیک‌تر از طرحی است که شرکت شیائومی حدودا یک ماه قبل منتشر کرده بود. البته همانند طرح شیائومی این احتمال می‌رود شرکت هواوی نیز از این طرح تنها در گوشی‌های رده پایین و میان‌رده خود استفاده نماید. با این حال با توجه به اینکه این پتنت تنها یک طرح ساده است هیچ تضمینی وجود ندارد که هندستی با این ویژگی ساخته شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH