پلی‌استیشن 4، در حال توسعه از سال 2010

پیش از اعلام تاریخ دقیق ارایه پلی‌استیشن 4 از سمت سونی، رزومه یک توسعه دهنده جزییاتی را در مورد PS4 فاش کرده است.

در حالی که دنیای بازی بی‌صبرانه منتظر عرضه جدیدترین کنسول بازی شرکت سونی موسوم به PS4 است، خبرها حاکی از آن است که غول ژاپنی در دو سال اخیر در حال فعالیت بر روی این دستگاه بوده است. جالب است که اطلاعات در مورد تاریخ حدودی عرضه پلی‌استیشن 4، از طریق پروفایل Attila Vass – رییس اسبق بخش تحقیق و توسعه سونی آمریکا – در شبکه اجتماعی LinkedIn آشکار شده است. گفته می‌شود که یکی از اصلی‌ترین مشغله‌های Vass در چند سال اخیر، کار بر روی PS4 بوده است و این شخص بیان داشته که نخستین تلاش‌های سونی برای ساخت و توسعه این دستگاه به آگوست 2010 برمی‌گردد. او نتوانسته است که بگوید دقیقا کی می‌توانیم منتظر نسل بعدی PS3 باشیم.

شایعات PS4

کنسول پرطرفدار و محبوب نسل چهارم سونی از رونمایی در E3 امسال جا ماند؛ با این حال شایعات خبر از آن می‌دهند که این دستگاه در همایش بازی که در لس‌آنجلس و در سال 2013 برگزار خواهد شد نقاب از چهره خواهد برداشت.

با اینکه اطلاعات بسیار کمی از این فرزند نور چشمی سونی موجود است، ولی این شایعه به وفور شنیده می‌شود که غول ژاپنی در این کنسول در راستای ایجاد تحولی اساسی در تجربه بازی‌های ویدیویی، بازی دیسکی را کنار خواهد گذاشت و در عوض از تجربه بازی آنلاین استفاده خواهد کرد. در این سیستم کاربر به جای خرید دیسک فیزیکی بازی مورد علاقه‌اش باید آن را از فروشگاه سونی دانلود کند و دیگر نیازی به استفاده از دیسک نیست.

اگرچه هنوز تاریخ دقیقی از زمان عرضه رسمی این کنسول از سمت سونی اعلام نشده ولی جالب است که یک سایتی در اینترنت اقدام به استفاده از یک شمارشگر معکوس کرده که تاریخ دقیق عرضه PS4 را نشان می‌دهد. در زمان نگارش این مطلب و بر اساس آمار این سایت، 5 ماه و 10 روز دیگر یعنی در تاریخ 24 آذر پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

شما دوست دارید چه امکاناتی را در کنسول نسل بعدی سونی مشاهده نمایید؟ آیا حاضرید کنسول فعلی خود را با یک دستگاه کاملا اینترنت محور عوض کنید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH