گوگل اندروید Q

گوگل مانند آیفون پشتیبانی از ژست‌های حرکتی را در اندروید Q اجباری می‌کند

گوگل سیستم ناوبری کلاسیک و 3 دکمه‌ای اندروید را در اکتبر 2011 و با ورژن 4 این سیستم عامل در اختیار کاربرانش قرار داد. اما این روزها با بزرگتر شدن صفحه نمایش گوشی‌های اندرویدی، کوچک شدن حاشیه‌های نمایشگر و تمام صفحه شدن گوشی‌ها به نظر می‌رسد عمر این سیستم ناوبری به پایان رسیده است.

سال گذشته گوگل در راستای اصلاح این سیستم، یک ژست حرکتی جدید مبتنی بر کپسول را معرفی کرد که قرار بود جایگزین طرح ناوبری کلاسیک 3 دکمه‌ای شود.

در اندروید 9 کاربران می‌توانستند از ژست‌های حرکتی استفاده کنند که با فعال کردن این گزینه کلید Home به شکل کپسول دارویی نشان داده می‌شود که با یک بار لمس آن کاربر به صفحه اصلی می‌رود، با کشیدن به سمت راست به اپلیکیشن قبلی برمی‌گردد و با کشیدن به بالا نیز اپلیکیشن‌های در حال اجرا به نمایش درمی‌آیند.

طراحی سیستم ناوبری جدید

اما پس از بازخورد منفی از کاربران درباره این طرح جدید، این غول فناوری تصمیم گرفت تا یک طرح ناوبری شبیه به آیفون X را در اندروید Q پیاده سازی و پشتیبانی از آن را در تمام گوشی‌های اندرویدی اجباری کند. البته برای رضایت بیشتر کاربران قدیمی، پشتیبانی از سیستم ناوبری کلاسیک و سه دکمه‌ای نیز در اندروید Q ممکن خواهد بود.

هنوز مشخص نیست آیا سیستم ناوبری جدید اندروید 10 از ژست‌های حرکتی خاص گوشی‌های سامسونگ یا هواوی نیز پشتیبانی می‌کند یا خیر، اما با توجه به این که گوگل علاقمند است تا اکو سیستم اندروید را متحد بین تمام گوشی‌ها عرضه کند احتمالا پاسخ به این سوال منفی خواهد بود.

به گفته گوگل از این پس تنها دو سیستم ناوبری به طور پیش فرض در اختیار کاربران خواهد بود که براین اساس همه توسعه دهندگان اندرویدی باید نسبت به گزینه‌های مختلف سیستم ناوبری پیشنهاد شده برای هر برند گوشی و چگونگی تاثیرگذاری بر تعامل با برنامه‌های مربوطه توجه داشته باشند.

در پایان لازم است بگوییم نسخه بتا 3 از اندروید Q بر روی بیست و یک اسمارت‌فون عرضه خواهد شد که می‌توانید فهرست گوشی‌های مورد نظر را از اینجا مشاهده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH