موزیلا به دنبال فعال کردن حالت Super Private Browsing در فایرفاکس

در حال حاضر بسیاری از مرورگرها حالتی شخصی و امن را در خود دارند که کاربر می‌تواند با انتخاب و فعال کردن آن، ضمن محافظت بیشتر از هویت خود، از این مزیت نیز بهره‌مند گردد که تاریخچه جست‌وجوهای خود در این حالت نمایش و تاثیر داده نشود. با این وجود سوالی که برای بسیاری از کاربران پیش می‌آید این است که آیا این حالت‌های امن واقعا امن هستند؟

ظاهرا پاسخ به این سوال منفی است. در این شرایط موزیلا در حال کار بر روی حالتی جدید تحت عنوان Super Private Browsing برای معرفی و عرضه بر روی فایرفاکس است. نحوه کار این حالت با استفاده از سامانه تور است و تمامی ترافیک اینترنت از طریق سرورهای تور رمزگذاری خواهد شد. بر اساس ادعای موزیلا، حالت‌های امن معمول همچنان ترافیک را از طریق سرورهای IPS کاربر و یا سرورهای شرکتی که با آن کار می‌کند، ارسال می‌کنند و این به معنای امنیت بیشتر نیست. همچنین در این حالت‌ها کاربر در معرض تهدید بدافزارهایی از جمله کی‌لاگرها و نرم‌افزارهای جاسوسی قرار دارد.

موزیلا در این اندیشه است که با استفاده از سرورهای تور تمامی این مشکلات را حل کند. اما حتی استفاده از این سرورها نیز نقاط ضعف خود را دارد. یکی از این نقاط ضعف به کاهش عملکرد اینترنت در فرآیند بارگذاری صفحات مربوط می‌شود. به عبارت دیگر یکی از نگرانی‌های اصلی حالت Super Private Browsing به کاهش سرعت اینترنت برمی‌گردد که موجبات نارضایتی کاربران را فراهم خواهد کرد. با این وجود موزیلا تمام تلاش خود را می‌کند تا در صورت رفع مشکلات و ارایه این قابلیت بر روی فایرفاکس حالت گفته شده عاری از مشکلات این چنینی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH