کوالکام و HMD

کوالکام و HMD Global توافقنامه‌ای را در زمینه حق ثبت پتنت 5G امضا کردند

شرکت کوالکام اخیرا اعلام کرد که توافقات و قراردادی با شرکت HMD Global بسته است. به موجب این قرارداد شرکت فنلاندی نوکیا قادر به ثبت پتنت‌های مجهز به اینترنت 5G خواهد بود. این توافقنامه، مجوزهای ثبت اختراع، تولید و فروش گوشی‌های 5G را به نوکیا ارایه می‌دهد.

توافقنامه ایجاد‌شده بین HMD Global و کوالکام، می‌تواند بیانگر این موضوع باشد که نوکیا در ماه‌های آتی قصد عرضه یک یا چند اسمارتفون 5G را دارد. همزمان با بستن این قرارداد، کوالکام اعلام کرد که در حال حاضر بیش از 35 گواهینامه ثبت اختراع را برای محصولات 5G به ثبت رسانده است و این روند را برای تثبیت موقعیت تجاری خود، ادامه خواهد داد.

هم‌اکنون شرکت HMD علاوه‌بر این‌که یک کمپانی سازنده تلفن به حساب می‌آید، بخشی از بازار اینترنت 5G را در اختیار خود گرفته و در این زمینه کسب و کار سودآوری را راه‌اندازی کرده است. شرکت‌هایی مثل سامسونگ، ال‌جی، موتورولا، وان پلاس و سایر کمپانی‌های تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند نیز اسمارتفون‌های جدید خود که مجهز به اینترنت 5G هستند را در سال جاری عرضه کرده‌اند و یا به‌زودی عرضه خواهند کرد.

اکثر هندست‌های هوشمند مجهز به اینترنت 5G در طول سال جاری معرفی و عرضه خواهند شد، اما با‌توجه به تاریخچه نوکیا، انتظار می‌رود که اسمارتفون جدید 5G نوکیا یکی از ارزان‌ترین‌های بازار باشد. هنوز مشخص نیست که این شرکت، اولین تلفن 5G خود را در سال 2019 عرضه می‌کند یا منتظر رشد بالای نفوذ گوشی‌های 5G در بازار خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH