حالت تیره

حالت تیره برای یکی دیگر از اپلیکیشن‌های گوگل عرضه شد

اگرچه اندروید Q به صورت گسترده دارای قابلیت حالت تیره خواهد بود، اما گوگل همچنان به ارایه این ویژگی برای نرم‌افزارهای خود می‌پردازد. با توجه به این که نه ماه پس از عرضه اندروید پای، تنها 10.4 درصد از دستگاه‌های اندرویدی به این نسخه به‌روزرسانی شده بودند، گوگل کار عرضه حالت تیره برای نرم‌افزارهای خود را ادامه خواهد داد. این حالت دیدن و کار کردن با نرم‌افزار را در شب و شرایط نوری کم راحت‌تر می‌کند.

حالت تیره

در این حالت پشت زمینه سفید و نوشته‌های مشکی برعکس می‌شوند؛ به عبارت دیگر پشت زمینه مشکی و نوشته‌ها سفید می‌شوند. رنگ مشکی در پنل‌های امولد با خاموش کردن پیکسل‌ها به وجود می‌آید و به همین سبب این ویژگی مصرف باتری در صفحه نمایش‌های امولد را به طرز محسوسی کاهش می‌دهد. صفحه نمایش‌های LCD حتی برای رنگ مشکی نیز از نور پس‌زمینه استفاده می‌کنند و به همین خاطر مصرف باتری در این گونه پنل‌ها در این حالت تفاوت چندانی نمی‌کند.

بر اساس گزارش Android Police، آخرین نرم‌افزار اندرویدی که این حالت را دریافت کرده، Google Keep است. کاربر می‌تواند در این نرم‌افزار یادداشت‌ها و لیست‌های خود را بنویسد. با توجه به وجود فراوان محدوده سفید رنگ در این اپلیکیشن، استفاده از حالت تیره می‌تواند چشمان کاربر را از آسیب حفظ کند. البته این به‌روزرسانی به صورت سروری بوده و ورژن نرم‌افزار را به 5.19.191.07 تغییر می‌دهد. پس از آپدیت می‌توانید با مراجعه به تنظیمات این حالت را فعال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH