3D Touch

احتمال حذف 3D Touch از آی‌فون‌های سال 2019

یکی از ویژگی‌هایی که اپل در آی‌فون‌های چند نسل پیش معرفی کرد، قابلیت 3D Touch بود. در واقع این قابلیت نسخه پیشرفته تکنولوژی Force Touch در اپل واچ است که در ترک‌پد لپ‌تاپ‌های خانواده مک‌بوک نیز دیده می‌شود. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که این فناوری هیچ وقت آن گونه که باید و شاید بر روی آی‌فون پیاده نشده و به همین دلیل همیشه شایعات حذف آن در اسمارت‌فون‌های نسل بعد کوپرتینویی‌ها به گوش رسیده است.

3D Touch

حالا بر اساس گزارش MacRumors، به احتمال فراوان 3D Touch از آی‌فون‌های سال 2019 حذف خواهد شد. مبنای این گزارش یادداشت تحقیقاتی Blayne Curtis، تحلیل‌گر Barclays بوده است. وی در جلسه‌ای مشترک با تولیدکنندگان قطعات مختلف آی‌فون‌های سال 2019 حضور داشته و به این نتیجه رسیده است که خبری از تاچ سه‌بعدی در نسل جدید آی‌فون‌ها نخواهد بود.

ظاهرا اپل در سر دارد فناوری Haptic Touch را که با آی‌فون XR معرفی شد، جایگزین 3D Touch کند. Haptic Touch در آی‌فون XR به عنوان جایگزین تاچ سه‌بعدی به کار رفت و به نحوی مخلوطی از 3D Touch و لمس طولانی مدت محسوب می‌شود. این فناوری با لمس طولانی مدت ضمن فعال کردن برخی قابلیت‌ها، می‌تواند به کاربر بازخورد بدهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH