نصب ویندوز 10 از یک یو‌اس‌بی درایو

چگونه ویندوز 10 را از روی فلش نصب کنیم؟

آیا نیاز به نصب یک کپی تازه از ویندوز دارید؟ بوت کردن ویندوز 10 (و یا ویندوز 7) از یک یو‌اس‌بی درایو بسیار ساده است. تنها در عرض چند دقیقه می‌توانید یک کپی تازه از ویندوز را بر روی پی‌سی و یا لپ‌تاپ خود نصب نمایید. در ادامه با نحوه نصب ویندوز 10 از یک یو‌اس‌بی درایو آشنا خواهید شد.

چرا ویندوز را از طریق یو‌اس‌بی بوت کنیم؟

اگر کامپیوتر مورد استفاده شما دارای یک درایو اپتیکال نیست و یا خود شما DVD ندارید، بهترین راه‌حل استفاده از یو‌اس‌بی درایو است.
در ضمن یو‌اس‌بی درایو پرتابل است و می‌توان سازگار بودن آن را با انواع کامپیوتر‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ تضمین کرد. در حالی‌که ممکن است بعضی از کامپیوترها فاقد دی‌وی‌دی درایو باشند، اما همه آن‌ها دارای پورت یو‌اس‌بی هستند.
همچنین عملیات نصب از یو‌اس‌بی پرسرعت‌تر است. یک یو‌اس‌بی درایو می‌تواند سریع‌تر از یک درایو اپتیکال، بوت شود.
برای نصب ویندوز 10 و یا ویندوز 7 از یو‌اس‌بی درایو به حداقل 8 گیگابایت فضای خالی نیاز دارید. پیش از شروع از فرمت بودن فلش یو‌اس‌بی خود مطمئن شوید.

مطمئن شوید که یو‌اس‌بی از بوت UEFI پشتیبانی می‌کند

پیش از دانلود یک ایمیج نصب قابل‌‌بوت ویندوز، مهم است که تفاوت بین UEFI و BIOS را بدانید. پی‌سی‌های قدیمی‌تر به سیستم پایه ورودی/خروجی (BIOS) متکی هستند تا سیستم‌عامل را بوت کنند و داده‌های بین سیستم‌عامل و دستگاه‌ها را مدیریت کنند. در دهه‌های اخیر UEFI (Unified Extensible Firmware Interface) جایگزین BIOS شده است. در واقع UEFI می‌تواند به تشخیص مشکلات پی‌سی کمک کند و آن‌ها را بدون استفاده از نرم‌افزار‌های دیگر تعمیر نماید.
خوشبختانه متداول‌ترین روش نصب ویندوز 10 از یک یو‌اس‌بی درایو قابل‌‌بوت، از UEFI و legacy BIOS پشتیبانی می‌کند. بنابراین هر گزینه‌ای را که انتخاب نمایید باید برای سخت‌افزار سیستم شما پاسخگو باشد.

آماده‌سازی یو‌اس‌بی قابل‌بوت ویندوز 10

پیش از شروع، فلش یو‌اس‌بی فرمت‌شده را به دستگاه متصل کنید. با این‌که روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد، ساده‌ترین روش استفاده از ابزار مدیا کریشن است

برای دریافت این ابزار به صفحه دانلود ویندوز 10 مایکروسافت بروید.

نصب ویندوز 10 از یک یو‌اس‌بی درایو ابزار را بر روی کامپیوتر خود ذخیره نمایید. حجم این ابزار چیزی در حدود 20 مگابایت است و اگر اتصال اینترنت شما قوی باشد، باید به سرعت دانلود شود.
پس از نصب، ابزار را اجرا نمایید و بر روی Accept کلیک کنید.
با دو گزینه مواجه خواهید شد. گزینه Create installation media (USB flash drive, DVD, or ISO file) for another PC را انتخاب کنید و سپس بر روی Next بزنید.

نصب ویندوز 10 از یک یو‌اس‌بی درایوسپس زبان مورد‌نظر، نسخه ویندوز 10 و معماری ویندوز را تنظیم نمایید. اگر این گزینه‌ها قابل تغییر نبودند، از تیک خوردن گزینه Use the recommended options for this PC اطمینان حاصل نمایید. سپس دوباره بر روی Next کلیک کنید.
نصب ویندوز 10 از یک یو‌اس‌بی درایوUSB flash drive را انتخاب کنید و سپس بر روی Next بزنید و یو‌اس‌بی درایو را از لیست انتخاب کنید.
یک بار دیگر بر روی Next کلیک کنید تا فایل‌های نصب ویندوز 10 شما دانلود شوند.

نصب ویندوز 10 از یک یو‌اس‌بی درایوتا زمان ایجاد اینستالر یو‌اس‌بی درایو قابل‌بوت ویندوز 10 صبر کنید. مدت زمان این فرآیند به سرعت اینترنت شما بستگی دارد. چندین گیگابایت از داده‌ها نصب خواهد شد، بنابراین قبل از شروع این کار مطمئن شوید که به یک اینترنت قوی متصل هستید.

نصب ویندوز 10 با استفاده از یو‌اس‌بی قابل‌بوت

پس از اتمام مراحل بالا شما قادر به نصب ویندوز 10 خواهید بود. در حال حاضر یو‌اس‌بی درایو شما قابل‌بوت است، پس تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را از سیستم خارج کنید و به دستگاه هدف متصل نمایید.
کامپیوتری را که می‌خواهید ویندوز 10 را بر روی آن نصب کنید، روشن نمایید و صبر کنید تا یو‌اس‌بی درایو را شناسایی کند. اگر این اتفاق نیفتاد سیستم را ری‌بوت نمایید تا وارد UEFI/BIOS و یا منوی بوت شوید (برای این کار معمولا باید دکمه‌های F8 و یا F12 را پس از سیاه شدن صفحه حین ری‌استارت فشار دهید و نگه‌ دارید).
مطمئن شوید که یو‌اس‌بی درایو، شناسایی شده است و سپس آن را به‌عنوان دستگاه اصلی بوت انتخاب کنید.
ری‌بوت بعدی باید محیط نصب ویندوز 10 را شناسایی کند. حال شما آماده نصب ویندوز 10 هستید. برای شروع installation wizard را اجرا کنید.
پس از انجام مراحل نصب در ویزارد، ویندوز 10 نصب خواهد شد. توجه داشته باشید که بعضی از مراحل نصب‌ پس از لاگ‌این ادامه پیدا خواهد کرد، بنابراین صبور باشید.
همچنین می‌توانید پس از نصب به Settings > Updates & Security > Windows Update بروید تا مطمئن شوید که ویندوز به‌روز است.

نصب ویندوز 7 با استفاده از یو‌اس‌بی قابل‌بوت

مراحل انجام این کار تقریبا شبیه به بخش قبل است، با این تفاوت که در کامپیوتر‌های قدیمی نیازی به نگرانی در مورد پشتیبانی UEFI نیست‌. از آن‌جا که ویندوز 7 نسبتا حجم سبکی دارد برای کامپیوترهای جدیدتر، گزینه مناسبی است. با این‌حال پشتیبانی از این ویندوز در ژانویه سال 2020 پایان می‌یابد. بنابراین پس از آن زمان بهتر است از یک سیستم عامل امن‌تر استفاده کنید.

یو‌اس‌بی درایو نصب ویندوز 10 را امن نگه دارید

ایجاد یک یو‌اس‌بی درایو قابل‌بوت ویندوز، ساده است:

  1. یک درایو که حداقل ۸ گیگابایت حافظه داشته باشد را فرمت نمایید.
  2. ابزار media creation ویندوز 10 را از مایکروسافت دانلود کنید.
  3. برای دانلود فایل‌های نصبی ویندوز 10، media creation wizard را اجرا کنید.
  4. فلش یواس‌بی را برای نصب ایجاد کنید.
  5. دستگاه یو‌اس‌بی را از سیستم خارج کنید‌.

در حالی که باید انتظار اجرای بدون مشکل از ویندوز 10 داشته باشید، ایده خوبی است که درایو یو‌اس‌بی قابل‌بوت را ایمن نگه دارید. شما هرگز نمی‌دانید چه زمانی ممکن است یک درایو هارد‌دیسک و یا یک جدول پارتیشن خراب شود.
درایو بوت ویندوز ابزارهای تعمیر متعددی را برای هنگامی‌که ویندوز 10 بوت نمی‌شود، ارایه می‌دهد.
درایو یو‌اس‌بی را در مکان امنی قرار دهید تا در صورت نیاز از آن برای نصب مجدد و یا عیب‌یابی ویندوز استفاده نمایید.

1 در مورد “چگونه ویندوز 10 را از روی فلش نصب کنیم؟”

  1. من تمام این متن را خواندم که ویندوز 7 را یاد بگیرم اما چیزی نبود
    چون ویندوز 10 را بلد بودم ولی دوست داشتم ویندوز7 را یاد بگیرم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH