مشخصات تبلت جدید سامسونگ در وب‌سایت گیک‌بنچ رویت شد

به تازگی، یک تبلت جدید سامسونگ که احتمال می‌رود گلکسی تب A 7.0 باشد، در وب‌سایت گیک‌بنچ رویت شده است. این تبلت از تراشه شرکت کوالکام استفاده می‌کند، اما نام تراشه آن مشخص نیست. تبلت جدید کره‌ای‌ها با شماره مدل SM-T505 شناخته شده و سیستم‌عامل اندروید 10 در بخش نرم‌افزار آن اجرا می‌شود. حافظه رم 3 گیگابایتی این تبلت نشان می‌دهد که سامسونگ قصد معرفی یک محصول مقرون‌به‌صرفه را دارد.

در بخش نام مادربرد یا همان تراشه تبلت جدید سامسونگ از اسم رمز Bengal استفاده شده که نام اصلی آن هنوز مشخص نیست. این تراشه هشت هسته‌ای با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز اطلاعات کاربران را پردازش می‌کند. به نظر می‌رسد تراشه موجود در تبلت سامسونگ با محصولات اخیر شرکت کوالکام که با نام‌های Lagoon ،Scuba و Lito شناخته شده‌اند، مرتبط باشد.

تبلت جدید سامسونگ

براساس اطلاعات درج شده در سورس کد هسته، تراشه Bengal از پردازنده گرافیکی Adreno 610 بهره می‌گیرد که سرعت آن معادل 980 مگاهرتز است. هیچ اطلاعاتی درباره هسته‌های CPU وجود ندارد، اما هسته‌های CPU در دو دسته چهارتایی با فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز و 1.8 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

با مشاهده این اطلاعات می‌توان نتیجه گرفت که فقط مشخصات دو تراشه اسنپدراگون 662 و 665 با این جزییات مطابقت دارند. احتمال می‌رود که تراشه Bengal همان اسنپدراگون 662 باشد. با این که شماره مدل 662 شما را به یاد تراشه‌های پایین‌رده می‌اندازد، اما باید بگوییم که این تراشه نسبت به سایر هم‌خانواده‌های خود بهتر بوده و پردازشگر تصویر (ISP) آن نیز ارتقا یافته است. به علاوه، قابلیت‌های بلوتوث و وای‌فای نیز در این تراشه بهتر عمل می‌کنند.

اگر فرض کنیم که گلکسی تب A 7.0 از تراشه اسنپدراگون 662 استفاده می‌کند، می‌توان گفت که واحد پردازش مرکزی این تبلت از چهار هسته Kryo 260 Gold (مبتنی‌بر A73) و چهار هسته Kryo 260 Silver (مبتنی‌بر A53) تشکیل شده است. حداکثر سرعت دانلود و آپلود مودم X11 LTE آن نیز به ترتیب معادل 390 و 150 مگابیت‌برثانیه خواهد بود. سرعت دانلود و آپلود این مودم پایین‌تر از سرعت مودم X12 موجود در تراشه اسنپدراگون 665 است. البته، معیار سرعت در هنگام عملکرد محصول در مصارف روزمره مشخص می‌شود و بنچمارک‌ها معیار دقیقی برای سنجش سرعت نیستند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH