سامسونگ گلکسی‌ نوت 10 احتمالا فاقد پیشرفت‌های چشمگیر در بخش دوربین خواهد بود

ظاهرا سری سامسونگ گلکسی‌نوت 10 از چندین دستگاه افسانه‌ای تشکیل خواهد شد. تغییرات فیزیکی این سری احتمالا از نظر کلیه کاربران جذاب نیست؛ اما مشخصات لو رفته تا به این لحظه بسیار چشمگیر به‌نظر می‌رسند. امروز به لطف وجود یک خبرچین با نام Ice Universe، حتی جزئیات بیش‌تری در این زمینه منتشر شده است.

تصویر مفهومی سامسونگ گلکسی‌نوت 10

عدم به‌کارگیری دوربین جلویی دوگانه و استفاده از تنها 1 دوربین جلویی

با توجه به این‌که دستگاه‌های گلکسی‌نوت سامسونگ به‌طور معمول از برچسب قیمتی بالاتری برخوردار هستند؛ لذا در ابتدای امر انتظار می‌ر‌فت که سری مذکور از دوربین جلویی دوگانه مشابه با نمونه موجود در گوشی گلکسی S10 پلاس بهره‌برداری نماید. با این‌حال به گفته Ice Universe، این مسئله واقعیت ندارد. در عوض بر اساس گزارشات، گلکسی‌نوت 10 و گلکسی‌نوت 10 پرو تنها مجهز به یک دوربین سلفی در بخش میانی نمایشگر دستگاه خواهند بود. انتظار می‌رود که این دوربین همانند نمونه به‌کارگیری شده در گلکسی S10 از رزولوشن 10 مگاپیکسلی برخوردار باشد.

با بررسی قسمت پشتی سری گلکسی‌نوت 10 متوجه خواهیم شد که سامسونگ در تدارک اعمال تغییراتی چه‌بسا بزرگ‌تر در این بخش است. پرچم‌داران پیشین گلکسی‌نوت مجهز به پیکره‌بندی دوربین با چیدمان افقی بودند و در سری جدید این رویکرد کنار گذاشته خواهد شد و در فضای ایجاد شده، قالبی جدید شامل 2 ستون عمودی تعبیه می‌شود که بر اساس پیش‌بینی‌ها در مجموع از 4 دوربین میزبانی خواهد کرد.

تصویر مفهومی سامسونگ گلکسی‌نوت 10

مدل‌های جدید گلکسی‌نوت 10 و نوت 10 پرو ظاهرا در مقایسه با گلکسی‌نوت 9 از حسگر TOF اختصاصی و یک لنز فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی با پشتیبانی از میدان‌دید 123 درجه‌ای بهره خواهند برد. در کنار این مجموعه مجددا بایستی شاهد حضور یک حسگر 12 مگاپیکسلی به‌همراه یک لنز تله‌فوتو با زوم 2 برابری باشیم.

پیشرفت‌های اساسی دوربین برای سری گلکسی S11 کنار گذاشته می‌شوند

به گفته Ice Universe، سامسونگ تصمیم داشت تا در سری گلکسی‌نوت 10 از سیستم زوم اپتیکال 10 برابری رونمایی نماید. این فناوری در مقایسه با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری اسمارت‌فون هواوی P30 پرو به میزان قابل‌توجهی پیشرفته‌تر است. با این‌حال نهایتا با توجه به اندازه بزرگ ماژول دوربین، غول کره‌ای از تصمیم خود صرف‌نظر کرد؛ اما می‌توان امیدوار بود که این ایده در مدل‌های سامسونگی آینده به‌کار گرفته شود. همچنین سامسونگ اقدام به طراحی و تولید انبوه سیستم زوم اپتیکال 5 برابری نموده است؛ اما Ice Universe معتقد است که این سیستم تنها در مدل‌های آینده سری گلکسی A به‌کارگیری شده و هرگز در پرچم‌داران کمپانی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

بر اساس پیش‌بینی Ice Universe، کاربران مجددا شاهد به‌کارگیری یک حسگر 12 مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی خواهند بود. با این‌حال وی معتقد است که سامسونگ با معرفی پرچم‌دار گلکسی S11 طی سال آینده از پیشرفت‌های چشمگیری رونمایی خواهد کرد.

فناوری دوربین گلکسی‌نوت 10 پیش‌تر در سری گلکسی S10 نیز مورد استفاده قرار گرفته است

با این‌حال طی سالیان اخیر، دوربین هندست‌های سامسونگی پیشرفت محسوسی را تجربه کرده‌اند. کمپانی برای سال‌ها از پیکره‌بندی حسگر CMOS با اندازه 1/2.55 اینچی و پیکسل‌های 1.4 میکرونی بهره گرفته است. سامسونگ با عرضه اسمارت‌فون گلکسی S7 برای نخستین بار از این حسگر رونمایی کرد و در گوشی گلکسی S8 نیز برخی اصلاحات نرم‌افزاری را بر روی آن اعمال نمود. در سال بعد، سامسونگ لنزی با گشودگی دیافراگم متغیر را به این مجموعه اضافه کرد و امسال نیز مجددا اصلاحات بر مقوله نرم‌افزاری متمرکز شد. با این‌حال Ice Universe معتقد است که سامسونگ با عرضه سری گلکسی S11 از یک حسگر بزرگ‌تر با پیکسل‌هایی درشت‌تر رونمایی خواهد کرد. در نتیجه کیفیت تصاویر ثبت شده به شکل محسوسی ارتقاء خواهد یافت.

قابلیت‌های جدید قلم S Pen، DeX Live و شارژ سریع‌تر

همان‌طور که کاربران از یک گوشی گلکسی‌نوت انتظار دارند؛ پرچم‌داران آینده سامسونگ به‌همراه قلم S Pen روانه بازار می‌شوند. اصلاحات اعمال شده برای سال جاری عمدتا محدود هستند؛ اما تصاویری از یک مشخصه جدید موسوم به Air Mouse منتشر شده است. پیرامون این قابلیت جزئیات اندکی منتشر شده است؛ اما مشخصه مذکور احتمالا به S Pen امکان می‌دهد تا حتی در صورت فاصله گرفتن از دستگاه نیز به‌عنوان یک موس عمل نموده و به‌صورت ترکیبی با یک حالت DeX بی‌سیم جدید موسوم به DeX Live مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر سامسونگ احتمالا بر روی توسعه چنین مشخصه‌ای کار می‌کند.

تصویر مفهومی سامسونگ گلکسی‌نوت 10

بر اساس گزارشات، شارژ سریع‌تر تغییر دیگری است که در هندست‌های گلکسی‌نوت 10 و نوت 10 پرو به چشم می‌خورد. از ماه‌ها پیش شایعاتی در خصوص این مشخصه مطرح شده بود؛ اما هنوز شاهد تحقق آن نبوده‌ایم. دیروز سامسونگ از فناوری شارژ سریع 100 واتی رونمایی کرد؛ اما Ice Universe پیاده‌سازی چنین قابلیتی در گلکسی‌نوت 10 را منتفی دانست و بر کلیه شایعات مطرح شده خط بطلان کشید.

در حال حاضر سری گلکسی S10 از قابلیت شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند؛ اما پیش‌تر سامسونگ در دستگاه‌های میان‌رده خود از نمونه 25 واتی چنین قابلیتی رونمایی کرد؛ لذا گلکسی‌نوت 10 نیز حداقل بایستی از شارژ 25 واتی پشتیبانی نماید. با این‌حال امیدواریم که کمپانی با پیاده‌سازی ایده شارژ هرچه سریع‌تر حتی در این عرصه نیز بتواند از هواوی پیشی بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH