آی‌فون 5G

بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد بیشتری منتظر آی‌فون 5G هستند تا آی‌فون‌های 2019

پوشش شبکه 5G در سرتاسر جهان هر چند به صورت کند ولی در حال گسترش است. به عنوان مثال در آمریکا شرکت مخابراتی Verizon با ایجاد پوشش در شیکاگو و مینیاپولیس در حال پیشروی به دیگر شهرها و ایالات است. مشترکین این شرکت می‌توانند از اسمارت‌فون‌های 5G مانند گلکسی S10 5G یا موتو مود 5G برای گوشی‌های موتو Z3 و Z4 موتورولا استفاده کنند. همچنین با عرضه گوشی‌هایی همچون V50 تینکیو 5G از ال‌جی و 5G Hub از اچ‌تی‌سی، تا پایان سال میلادی دایره انتخاب برای مشتریان گسترده‌تر خواهد شد. در این وضعیت اگر منتظر عرضه یک آی‌فون 5G در سال جاری هستید، باید بگوییم که اپل شما را ناامید می‌کند.

این شرکت زودتر از سه ماهه سوم سال 2020 اقدام به عرضه اسمارت‌فون 5G نخواهد کرد. کوپرتینویی‌ها برای ورود به عرصه فناوری 4G LTE نیز نسبت به دیگر شرکت‌ها تاخیری مشهود داشتند. اولین اسمارت‌فون با قابلیت پشتیبانی از این شبکه اچ‌تی‌سی ThunderBolt بود که در مارس سال 2011 میلادی وارد بازار شد. در شرایطی که اولین گوشی اپل با پشتیبانی از این شبکه آی‌فون 5 بود که تقریبا یک سال بعد در سپتامبر 2012 میلادی رونمایی و عرضه شد. اپل در زمینه تامین مودم‌های 5G نیز مشکلات فراوانی داشته است که ظاهرا با توافق به وجود آمده میان این شرکت و کوالکام، باید این مشکل را حل شده بدانیم.

آی‌فون 5G

به گزارش Seeking Alpha، شرکت Piper Jaffray دست به انجام تحقیقی جالب در میان کاربران گوشی‌های اپل زده است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که علاقه شدیدی به آی‌فون 5G وجود دارد. در واقع 18 درصد از مشتریان فعلی اسمارت‌فون‌های اپل ابراز کرده‌اند حاضرند مبلغی تا 1200 دلار برای خرید یک آی‌فون 5G بپردازند. Michael Olson، یکی از تحلیل‌گران شرکت Piper Jaffray در این خصوص بیان کرده است که این شدت علاقه نشان می‌دهد 5G کلید موفقیت در آینده است.

اما این تمام نتایج تحقیق نیست. با توجه به تغییر کمی که آی‌فون‌های سال 2019 در مقایسه با آی‌فون‌های حال حاضر خواهند داشت، کاربران اشتیاق چندانی به تعویض گوشی خود با یک آی‌فون جدید ندارند. در واقع شاید باید بزرگ‌ترین تغییرات مربوط به آی‌فون‌های 2019 را در دوربین آنها بدانیم؛ جایی که دوربین دوگانه آیفون 11R و سه‌گانه آیفون XS و مدل مکس، در ماژولی چهارگوش قرار خواهند گرفت. انتظار می‌رود آی‌فون‌های جدید مجهز به فناوری شارز معکوس نیز شوند تا کاربران از گوشی برای شارژ گجت‌هایی مانند ایرپاد و اپل واچ استفاده کنند. با توجه به این موضوع، گفته می‌شود هر سه مدل آی‌فون 2019 افزایش چشمگیری در ظرفیت باتری خواهند داشت. از طرف دیگر تمامی مدل‌های آی‌فون در سال 2019 از پردازنده A13 بایونیک اپل بهره‌مند خواهند شد که مجهز به مودم‌های تولیدی شرکت اینتل هستند.

چیپست 7 نانومتری اپل آیفون XI

در حالی که اولسون اعتقاد دارد آی‌فون‌های سال 2019 موفقیت زیادی را نصیب شرکت نخواهند کرد، برخی از کارشناسان ادامه موفقیت سرویس‌های اپل در سال 2019 را تضمینی می‌دانند. این سرویس‌ها از قبیل اپل موزیک، اپ استور، اپل پی، اپل نیوز پلاس، اپل تی‌وی پلاس و … از نظر سودآوری برای شرکت در جایگاه دوم قرار دارند. این بخش در سال 2016 درآمدی 25 میلیارد دلاری نصیب شرکت کرده است و کوپرتینویی‌ها هدف خود در سال جدید را 60 میلیارد دلار برآورد کرده‌اند. هدفی که با توجه به خدمات جدیدی که به زودی به این سرویس‌ها افزوده خواهند شد، دور از دسترس نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH