تسهیل انتشار پست‌های توئیتری یا تصاویر اینستاگرامی در سیستم‌عامل اندروید Q

آیا تاکنون هنگام تلاش برای ارسال یک پست اینستاگرام، ویدیوی یوتیوب، تصویری از گالری گوشی یا وضعیت فعالیت خود در توئیتر به برخی افراد یا گروه‌ها با ظاهر غیرمنطقی و سردرگم‌کننده منوی اشتراک‌گذاری سیستم‌عامل اندروید مواجه شده‌اید؟ با وجود این مشکل، برخی پوسته‌های ارایه شده توسط تولیدکنندگان، رویکرد اشتراک‌گذاری کاملا متفاوتی را ارایه نموده و چیدمان متفاوتی از گزینه‌های اشتراک‌گذاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بنابراین چنین مشخصه‌ای به‌صورت یکپارچه با کلیه اپلیکیشن‌ها عمل نخواهد کرد.

با این‌حال با انتشار به‌روزرسانی بتای 4 اندروید Q، مشکلات مذکور در زمینه اشتراک‌گذاری احتمالا به دست فراموشی سپرده خواهند شد؛ چرا که پس از انتظاری طولانی، گوگل از چیدمان جدید گزینه‌های منوی اشتراک‌گذاری رونمایی کرده است. این‌بار گزینه‌ها به‌ شکلی ساده و بر اساس حروف الفبا مرتب شده‌اند؛ لذا کاربران برای یافتن گزینه فیس‌بوک مسنجر دیگر ناچار به پیمایش و جستجو در میان د‌ه‌ها گزینه مختلف نخواهند بود. تصویر منتشر شده توسط وب‌سایت 9to5Google، نمایی از منوی اشتراک‌گذاری جدید را نمایش می‌دهد.

بدیهی است که گوگل پیرامون اسامی برخی اپلیکیشن‌های مورد استفاده شما برای اشتراک‌گذاری نیز تامل نموده و نام آن‌ها را در انتهای فهرست الفبایی قرار می‌دهد. جدیدترین یا پرکاربردترین گزینه‌های مورد استفاده کاربران، چت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بر اساس اپلیکیشن مورد استفاده جهت اشتراک‌گذاری یا محتوای به اشتراک گذاشته شده صریحا در ردیف‌های بالایی نمایش داده می‌شوند.

اگرچه در راستای تغییر این چیدمان کار چندانی از دست کاربران ساخته نیست؛ اما حداقل اکنون می‌دانیم که با مراجعه به فهرست کامل گزینه‌های اشتراک‌گذاری می‌توان به یک فهرست الفبایی مرتب شده دسترسی یافت و گزینه موردنظر خود را سریعا پیدا کرد. گوگل خاطرنشان می‌کند که “ما مشغول انتشار نسخه بتای چهارم به‌همراه APIهای نهایی و کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) رسمی اندروید Q هستیم و از توسعه‌دهندگان درخواست می‌کنیم تا اپلیکیشن‌های خود را برای نسخه نهایی عرضه شده طی تابستان پیش رو آماده نمایند.” لذا تا عرضه ورژن نهایی اندروید Q زمان چندانی باقی نمانده است و این نسخه در واقع تحت نام یک نان شیرینی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH