مشخصه جدید اندروید Q احتمالا در افزایش مدت شارژدهی باتری موثر خواهد بود

Screen attention یکی از مشخصه‌های ارایه شده در به‌روزرسانی بتای 4 اندروید Q به‌شمار می‌رود و پیش‌تر به‌عنوان یکی از امکانات داخلی گوشی از سوی سایر تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌های اندرویدی ارایه شده است. به گفته وب‌سایت XDA، مشخصه Screen attention به منظور تشخیص رویت نمایشگر توسط کاربر از دوربین جلویی گوشی اندرویدی وی استفاده می‌کند. در صورت رویت نمایشگر توسط شما، صفحه‌نمایش گوشی در وضعیت روشن باقی خواهد ماند؛ در غیر این‌صورت با سپری شدن مدت زمان تعریف شده در تنظیمات دستگاه، نمایشگر خاموش خواهد شد. این قابلیت می‌تواند در افزایش مدت شارژدهی باتری گوشی شما اندکی موثر باشد.

در بتای 3 اندروید Q، گوگل از قابلیتی موسوم به Adaptive Sleep رونمایی کرد. اما یک انیمیشن اخیرا منتشر شده، به نام جدید قابلیت موجود در آخرین به‌روزرسانی بتا اشاره نموده است. در این انیمیشن، کاربر با ویرایش آینده سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند. مشخصه Screen attention در اندروید Q با مراجعه به مسیر Settings > Display > Screen attention قابل‌دسترس خواهد بود. موتورولا و سامسونگ پیش‌تر قابلیت‌هایی مشابه با اسامی Attentive Display و Smart Stay را در اختیار کاربران قرار دادند. اگرچه در به‌روزرسانی بتای 4 اندروید Q ظاهرا از نام Screen attention استفاده شده است؛ اما در گوگل، به‌کارگیری اصطلاح Adaptive Sleep کماکان از اولویت بالاتری برخوردار است.

تصویری از انیمیشن مورد استفاده برای مشخصه Screen attention در بتای 4 اندروید Q

به‌نظر می‌رسد که موارد موردنیاز جهت فعال‌سازی مشخصه Screen attention در اکثر گوشی‌های اندرویدی قابل‌دسترس بوده و ظاهرا برای عدم ارایه قابلیت مذکور در هندست‌های پیکسل گوگل هیچ دلیل موجهی وجود ندارد. گوگل احتمالا با رونمایی از این ویژگی در هندست‌های سری پیکسل 4 آینده خود هیاهوی زیادی به‌راه خواهد انداخت و در ادامه مشخصه مذکور از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری به سایر مدل‌های قدیمی‌تر پیکسل نیز اضافه خواهد شد.

چنان‌چه از فشردن دکمه پاور گوشی خود به‌دلیل خاموش شدن مکرر نمایشگر آن کلافه شده‌اید و مایل به روشن ماندن بی‌وقفه آن برای مدت زمان 30 دقیقه نیستید؛ در این‌صورت Screen attention همان راه‌حل موردنظر شما خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH