طراحی اسمارت‌فون پیکسل 4 گوگل از پیکره‌بندی دوربین پشتی دوگانه حکایت دارد

شرکت گوگل در حرکتی بی‌سابقه و چندین ماه پیش از عرضه رسمی اسمارت‌فون پیکسل 4 تا حدودی به طراحی این دستگاه اشاره کرد.

بسیارخب؛ ظاهرا اینجا موارد جالب‌توجهی برای شما وجود دارد. برای مشاهده قابلیت‌های آن کمی منتظر بمانید.ـ madebygoogle@؛ 12 ژوئن 2019

تصویر منتشر شده در حساب کاربری توئیتر کمپانی، قسمت پشتی گوشی را نمایش داده و اساسا صحت کلیه تصاویر لو رفته تا به امروز را موردتایید قرار می‌دهد. تغییر رویکرد گوگل در مقطع کنونی امری محتمل به‌نظر می‌رسد؛ اما تصویر این مقاله تا زمان ارایه فرضیه اثبات‌شده دیگر به‌عنوان طراحی واقعی پیکسل 4 در نظر گرفته می‌شود.

تصویر تنها قسمت پشتی گوشی را نمایش داده و نمایی مجزا از بخش‌های فوقانی و تحتانی آن ارایه می‌دهد. پنل پشتی پیکسل 4 همانند پیکسل 3 از ساختار تماما شیشه‌ای تشکیل می‌شود. اما این‌بار گوگل الگوی طراحی 2 رنگ مورد استفاده از زمان نسخه اولیه پیکسل را رها نموده و در عوض از ساختار شیشه‌ای با الگوی یکپارچه و یکنواخت بهره گرفته است.

ماژول مربعی‌شکل نامتعارف دوربین در گوشه بالایی سمت چپ پنل پشتی گوشی قرار دارد. اطلاعات پیش‌تر لو رفته نیز به این واقعیت اذعان داشت؛ اما در واقع چیدمانی متفاوت از المان‌های موجود در این ماژول مربعی‌شکل ارایه می‌کرد.

در حالی‌که کلیه شواهد از وجود دوربین دوگانه بزرگ و قدرتمند دستگاه حکایت داشت؛ اما لنزهای دوربین به‌کارگیری شده در گوشی واقعی کمی کوچک‌تر هستند. در قسمت تحتانی آن‌ها یک فلاش LED و در بخش فوقانی آن‌ها نیز حفره‌ای احتمالا مربوط به سیستم فوکوس خودکار لیزری به‌چشم می‌خورد. حفره میکروفون نیز در سمت راست فلاش LED قرار گرفته است.

در حالی‌که برخی تصاویر از وجود 3 دوربین حکایت داشتند؛ اما اکنون با اطمینان نسبی می‌توان اعلام کرد که پیکسل 4 صرفا مجهز به 2 دوربین خواهد بود. این 2 دوربین احتمالا دارای فواصل کانونی متفاوتی هستند و لنز دوم از نوع عریض خواهد بود. این لنز با دوربین جلویی دوگانه اسمارت‌فون پیکسل 3 شباهت‌های فراوانی دارد.

صرف‌نظر از این موضوع، به‌جز دکمه‌های پاور و تنظیم میزان بلندی صدا در لبه سمت راست گوشی جزئیات چندان دیگری مشاهده نمی‌شود. این‌بار از حسگر اثرانگشت در بخش پشتی دستگاه هیچ اثری نیست؛ لذا پیکسل 4 احتمالا از اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر بهره خواهد برد.

در حال حاضر این موارد تمامی جزئیات قابل اشاره پیرامون پیکسل 4 به‌شمار می‌روند. پیش‌دستی گوگل و انتشار تصویری از این هندست، چندین ماه پیش از عرضه رسمی آن اقدامی نسبتا جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد. ظاهرا کمپانی در تلاش است تا از تکرار یک سناریوی پیکسل 3 دیگر جلوگیری نماید؛ جایی که کلیه جزئیات مربوط به دستگاه به شکلی مناسب و پیشرفته لو رفت. اما این‌بار گوگل پیش‌دستی نموده و پیش از افشای سایر اطلاعات، کنترل داستان را در دست گرفته است.

با این‌حال برخی افراد کماکان موفق به بررسی نمونه اولیه این هندست شده‌اند؛ لذا گوگل احتمالا بایستی اقداماتی مناسب‌تر و فراتر از صرفا نمایش پنل پشتی گوشی انجام دهد.‌

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH