هوش مصنوعی ادوبی

تشخیص تصاویر و ویدیو‌های Deepfake با قابلیت هوش مصنوعی ادوبی آسان‌تر خواهد بود

متخصصان شرکت ادوبی همراه با محققان دانشگاه برکلی کالیفرنیا توانستند با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی چهره‌های دستکاری‌شده توسط نرم‌افزار فوتوشاپ را تشخیص دهند. این تصمیم باتوجه به رشد روز‌افزون ویدیو‌های Deepfake در فضای مجازی، از فریب‌خوردن افراد و سوء استفاده از چهره آن‌ها جلوگیری می‌کند. به عبارتی دیگر، می‌توان با استفاده از این ابزار جدید چهره‌های دستکاری‌شده را تشخیص داد.

روز جمعه این کمپانی در وبلاگ خود نوشت: “پژوهش جدید ما تنها بخش کوچکی از تلاش‌های بزرگ ادوبی برای شناسایی بهتر تصویر، ویدیو، صدا و اسناد دستکاری‌شده است.”

در بخشی از این تحقیق، تیم متخصصان ادوبی با استفاده از آموزش پیچیدگی‌های یک شبکه عصبی تغییرات ایجاد‌شده در تصاویر را با استفاده از قابلیت Face Away Liquify شناسایی می‌کنند. این قابلیت در فوتوشاپ برای روتوش خودکار صورت افراد مورد استفاده قرار می‌گرفت و اکنون نیز بخشی از برنامه ادوبی برای تشخیص چهره‌های دستکاری‌شده است.

در آزمایشات شرکت، این ابزار موفق شده تا 99 درصد چهره‌های ویرایش‌شده را تشخیص دهد، درحالی که افراد عادی تنها 52 درصد تصاویر دستکاری‌شده را تشخیص دادند.

ابزار هوش مصنوعی ادوبی قادر به تشخیص مکان‌های خاص و متد‌های انحراف صورت افراد است. قابلیت آزمایشی شرکت ادوبی تنها چند روز پس از انتشار ویدیو‌های Deepfake از مارک زاکربرگ و نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا، رسانه‌ای شد. ویدیو جعلی این افراد در برخی از شبکه‌های خبری هم پخش شده بود.

گاوین میلر، مدیر ارشد بخش تحقیقاتی ادوبی می‌گوید: “این قابلیت، گام مهمی برای تشخیص انواع خاصی از تصاویر ویرایش‌شده است. اغلب مردم برای تفریح و لذت‌بردن خود انواع محتوا را دستکاری می‌کنند، اما گاهی اوقات همین محتواها باعث گمراه شدن سایر افراد می‌شود.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH