عرضه سرفیس تاشو با نمایشگر 9 اینچی و پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی در سال 2020

آیا تصاویر مفهومی جذاب پیش‌تر منتشر شده از هندست سرفیس‌فون تاشوی مایکروسافت را به‌خاطر دارید؟ این غول نرم‌افزاری طی تابستان گذشته، پروژه‌ای موسوم به اندرومدا (Andromeda) را به حالت تعلیق در آورد. با این‌حال انتشار تصاویری از پتنت یک لولا در اوایل سال جاری، امیدها برای رونمایی از یک دستگاه تاشو را مجددا زنده کرد. امروز نشریه Forbes گزارش داد که بر اساس برنامه‌ریزی زمانی صورت گرفته، طی نیمه نخست سال آینده و احتمالا در 3 ماهه نخست آن از یک دستگاه سرفیس تاشوی کوچک رونمایی خواهد شد.

جف لین؛ مدیر موسسه IHS Markit بر اساس اطلاعات گردآوری شده از منابع زنجیره تامین خود به نشریه فوربز اعلام کرد که سرفیس تاشو در وضعیت باز شده مجهز به یک نمایشگر 9 اینچی خواهد بود. وی همچنین خاطرنشان کرد که توان پردازشی این دستگاه از طریق تراشه 10 نانومتری Lakefield شرکت اینتل تامین شده و ورژن جدید ویندوز 10 موسوم به (Windows Core OS) WCOS همراه با رابط کاربری 2 نمایشگره بر روی آن اجرا خواهد شد. این دستگاه از مشخصه اتصال همواره روشن (LTE یا 5G) بهره خواهد برد. اما احتمالا بزرگ‌ترین خبر این است که سرفیس تاشو قادر به اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی و آی‌کلود در ویندوز 10 خواهد بود.

اوایل ماه جاری، وب‌سایت The Verge گزارش داد که مایکروسافت از یک دستگاه سرفیس با نمایشگر دوگانه در داخل کمپانی رونمایی کرده است. همچنین یک تیزر ویدیویی پخش شده و به منظور تماشای این محصول با اسم رمز Centaurus، صفی طولانی از کارمندان دفتر مرکزی مایکروسافت ایجاد شده است. وب‌سایت Verge اعلام می‌کند که شکل ظاهری این دستگاه تاشو بیش از آن‌که به تصاویر منتشر شده از دستگاه اندرومدا طی سال گذشته شبیه باشد؛ به تصویر مفهومی تبلت Courier پیشین مایکروسافت (تصویر فوق) شباهت خواهد داشت.

بازار دستگاه‌های موبایلی تاشو، شروع مناسبی را تجربه نکرده است. ابتدا قرار بود اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی فولد در روز 26 آوریل عرضه شود که این رویداد تا زمان نامشخصی به تعویق افتاده است. از سوی دیگر پیش‌تر عرضه گوشی تاشوی هواوی میت X نیز به ماه سپتامبر موکول شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH