زبان طراحی فلوئنت

کانسپت جدید فایل اکسپلورر ویندوز با زبان طراحی فلوئنت

در سال 2017 کمپانی مایکروسافت از زبان طراحی جدید خود تحت عنوان Fluent Design رونمایی کرد. این زبان طراحی طبق انتظار باید به صورت مرحله به مرحله در قالب بروزرسانی‌های مهم یا Feature Update برای سیستم عامل ویندوز 10 ارایه شود. از آن زمان تاکنون اپلیکیشن‌های مختلفی مانند Groove Music، Skype و بسیاری دیگر به المان‌های جذاب زبان طراحی فلوئنت مجهز شده‌اند.

اگرچه فایل اکسپلورر ویندوز 10 در گذشته تغییرات مهم و خاصی را در بخش طراحی شاهد نبود اما مایکروسافت سرانجام در بروزرسانی رداستون 5 خود، تم تاریک را نیز برای کاربران سیستم عامل ویندوز 10 ارایه کرد. اما حالا یکی از کاربران وب‌سایت معروف Behance تحت عنوان کیج أتا، کانسپت جدیدی از فایل اکسپلورر ویندوز 10 را بر پایه المان‌های زبان طراحی فلوئنت مایکروسافت در معرض نمایش گذاشت.

این کانسپت طراحی جدید که با نام Files به اشتراک گذاشته شده طراحی کاملا جدید برنامه مدیریت فایل در دستگاه‌های تاشو مایکروسافت را نشان می‌دهد؛ دستگاه‌هایی که احتمالا در آینده‌ای نزدیک از سوی این غول فناوری به بازار عرضه خواهند شد.

زبان طراحی فلوئنت

علاوه بر این به خصوص در بخش تصاویر شاهد تغییرات گسترده‌ای هستیم که از جمله می‌توان به قابلیت کشیدن و کوتاه کردن آیکون‌ها و همچنین امکان غیرفعال کردن نمایش نام فایل‌ها اشاره نمود. تم تاریک یا Dark Mode نیز تاثیر زیادی بر روی ظاهر فایل اکسپلورر مفهومی این کاربر گذاشته و مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

زبان طراحی فلوئنت

سه حالت متنوع و جدید برای نمایش فایل‌ها نیز در نظر گرفته شده که شامل Carousel، Studio و Review می‌شود. بدین ترتیب کاربران به روش‌های جدیدی برای مشاهده فایل‌ها، انجام تغییرات جزیی و ویرایش‌های سریع دسترسی داشته و همچنین با تعیین نحوه قرارگیری تصاویر، یک بورد جذاب از تصاویر دلخواه را در اختیار داشته باشند. طراحی این فایل اکسپلورر مفهومی قابلیت تغییر رنگ محیط این برنامه را نیز در نظر گرفته که کاربران می‌توانند براساس سلیقه خود آنها را انتخاب کنند.

زبان طراحی فلوئنت زبان طراحی فلوئنت

پیش‌تر نیز طرح‌های مفهومی جذابی از فایل اکسپلورر ویندوز 10 را شاهد بودیم که بر پایه زبان طراحی فلوئنت مایکروسافت طراحی شده بودند که ویژگی‌ها و نحوه نمایش جذابی را در اختیار کاربر قرار می‌دادند. در نهایت باید بدانید که این طرح‌ها مفهومی بوده و ممکن است هیچگاه در طراحی‌های جدید برنامه مدیریت فایل ویندوز 10 یا File Explorer مورد استفاده قرار نگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH