فایرفاکس پریویو

نسخه جدید و بهینه‌شده مرورگر فایرفاکس با نام فایرفاکس پریویو در گوگل‌پلی منتشر شد

موزیلا اعلام کرد که نسخه جدیدی از مرورگر فایرفاکس که پیش از این به فنیکس (Fenix) معروف بود را در گوگل‌پلی با نام فایرفاکس پریویو (Firefox Preview) منتشر کرده است. این مرورگر توسط موتور اصلاح‌شده “GeckoView” که در نسخه دسکتاپ فایرفاکس استفاده شده، هدایت می‌شود. هم‌چنین موزیلا اعلام کرد که نسخه کامل و نهایی فایرفاکس پریویو در پاییز امسال عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است که اکثر مرورگرهای اندروید از موتور Blink شرکت گوگل استفاده می‌کنند و فایرفاکس با استفاده از موتور GeckoView می‌تواند مستقل از گوگل عمل کند. موزیلا ادعا می‌کند که استفاده از این موتور به معنی انعطاف‌پذیری بیشتر مرورگر در زمینه‌های حریم خصوصی و امنیت است. مهم‌تر از همه این‌ها، سرعت دوبرابری این مرورگر نسبت به مرورگر فعلی فایرفاکس در اندروید است.

ویژگی جدیدی با نام Collections به کاربران امکان می‌دهد تا سایت‌های موردعلاقه خود را در این مجموعه، ذخیره یا سازماندهی کنند و یا با دیگران به اشتراک گذارند.

نسخه پیش‌نمایش مرورگر فایرفاکس هم‌اکنون در گوگل‌پلی منتشر شده است.

عرضه نسخه پیش‌نمایش فایرفاکس برای اندروید به معنی ایجاد تغییرات اساسی در این مرورگر است و این شرکت تا اواخر سال جاری میلادی قصد معرفی نسخه نهایی آن را دارد.

از سایر ویژگی‌های این مرورگر می‌توان به تم تاریک مرورگر برای وب‌سایت‌های دسکتاپ و یک کدخوان QR داخلی اشاره کرد. رابط کاربری نیز دستخوش تغییراتی شده و نوار آدرس و نشانگر تب‌ها به پایین صفحه منتقل شده‌اند.

ما با بررسی‌ این مرورگر متوجه شدیم که سرعت خوب آن نسبت به نسخه اصلی فایرفاکس برای اندروید کمی بهتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH