جدایی جانی آیو از اپل موجب رهایی کمپانی از الگوی طراحی شخصی وی خواهد شد

جانی آیو؛ طراح ارشد اپل پس از بالغ بر 20 سال فعالیت در شرف ترک این شرکت قرار دارد. وی شرکت طراحی مستقل خود را تشکیل خواهد داد. اپل یکی از مشتریان شرکت طراحی جدید آیو خواهد بود؛ اما از این پس وی، کارمند اپل محسوب نخواهد شد.

اپل در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که جانی آیو به‌عنوان یکی از کارمندان اپل، این کمپانی را ترک نموده و شرکت طراحی مستقل و شخصی خود را راه‌اندازی خواهد کرد. اپل یکی از مشتریان اولیه شرکت جدید آقای آیو خواهد بود. کمپانی طراحی وی، LoveFrom نام دارد و در سال 2020 به‌طور کامل راه‌اندازی می‌شود. همچنین LoveFrom مشتریان دیگری را نیز جذب خواهد کرد.

آیو در جریان مصاحبه‌ای با نشریه فایننشیال تایمز اعلام کرد که طی سالیان آینده، وی کماکان به روابط مستحکم خود با اپل ادامه خواهد داد.

اگرچه من دیگر کارمند اپل نخواهم بود؛ اما کماکان با این شرکت قویا در ارتباط خواهم بود و امیدوارم که این رابطه طی سالیان پیش رو نیز برقرار باشد.” وی در مصاحبه‌ای اختصاصی با فایننشیال تایمز گفت: “به‌نظر می‌رسد که این تغییر طبیعی بوده و در زمان مناسبی اجرا شده است.

با خروج جانی آیو از اپل، ایوانز هانکی؛ معاون ارشد طراحی صنعتی و آلن دای؛ معاون ارشد واحد طراحی رابط انسانی، رهبری تیم طراحی اپل را بر عهده خواهند گرفت. این افراد، گزارش فعالیت‌های خود را به جف ویلیامز؛ مدیر عملیاتی ارشد اپل ارائه خواهند داد. آقای ویلیامز از زمان آغاز فعالیت خود در اپل، رهبری پروژه توسعه اپل‌واچ را بر عهده داشته است و به گفته اپل، وی بخش عمده‌ای از زمان کاری خود را در استودیوی تیم طراحی سپری خواهد کرد.

مارک نیوسن که در سال 2014 به تیم طراحی اپل پیوسته بود نیز از این کمپانی جدا شده و به شرکت جدید آیو ملحق خواهد شد.

در این مصاحبه، تیم کوک اعلام کرد که اپل با همین تیم طراحی به کار خود ادامه خواهد داد و در عین‌حال همکاری میان اپل و جانی آیو نیز کماکان برقرار خواهد بود. وی گفت: “ما برای مدتی طولانی با تیم طراحی فعلی خود همکاری کرده‌ایم و با همین تیم به فعالیت خود ادامه خواهیم داد. همچنین از ادامه همکاری با جانی آیو نیز خرسند خواهیم شد.”

جانی آیو در گفتگو با نشریه فایننشیال تایمز به برنامه‌های آینده خود در شرکت LoveFrom اشاره نموده است:

انجام کاری متفاوت، بسیار آسان است. من به این موضوع علاقه‌ای ندارم. هیچ انگیزه‌ای وجود ندارد که من بخواهم متفاوت باشم. من به تلاش جهت بهبود بخشیدن امور علاقه دارم. من به توسعه و تولید محصولات و تجاربی که با دقت خود و نه بی‌دقتی شناخته می‌شوند؛ علاقه دارم.

نام شرکت جدید از اظهارات استیو جابز الهام گرفته شده است:

چند سال پیش و در جریان یکی از جلسات ملاقات با کارمندان، استیو جابز مشغول صحبت بود. وی گفت یکی از انگیزه‌های بنیادین این بوده است که هنگامی‌که شما چیزی را با عشق و دقت تولید می‌کنید؛ حتی اگر این محصول احتمالا از سوی جامعه هدف خود نیز مورد استقبال قرار نگرفته و شما قادر به جلب نظر آن‌ها نباشید؛ کماکان شما با تولید دقیق محصولات به‌نوعی قدردانی خود را از جامعه بشری ابزار می‌کنید.اظهارات وی برای من نیز الهام‌بخش بود و مرا تحت تاثیر قرار داد. لذا کمپانی جدید من، LoveFrom نام‌گذاری شده و به‌طور خلاصه چرایی اقدامات من را توصیف میکند.

در سال 2015، آیو به منظور تمرکز بر فرآیند توسعه اپل پارک به‌تدریج از رهبری تیم طراحی اپل کناره‌گیری کرد. با این‌حال در سال 2017 وی مجددا سمت مدیریت واحد طراحی اپل را بر عهده گرفت.

شرکت اپل، مستقر در شهر کوپرتینو ایالات کالیفرنیا امروز اعلام کرد که اواخر امسال، آقای جانی آیو؛ طراح ارشد اپل این کمپانی را به‌عنوان یک کارمند ترک خواهد کرد. وی شرکت طراحی شخصی و مستقل خود را راه‌اندازی نموده و اپل را در میان یکی از مشتریان اولویه خود لحاظ خواهد کرد. آقای آیو ضمن دنبال کردن پروژه‌های شخصی در کمپانی جدید خود به همکاری نزدیک با اپل در زمینه پروژه‌های مختلف ادامه خواهد داد.

تیم کوک؛ مدیرعامل اپل گفت: “جانی یک شخصیت منحصربه‌فرد در جهان طراحی به‌شمار می‌رود و نقش وی در احیای اپل بر هیچ‌کس پوشیده نیست. انرژی و دقت عمل ویژه وی در آی‌مک؛ محصول پیشگام سال 1988 گرفته تا آی‌فون و جاه‌طلبی بی‌سابقه اپل پارک کاملا مشهود است. اپل از طریق همکاری مستقیم با آیو در قالب پروژه‌های اختصاصی و همچنین همکاری‌های آتی با تیم طراحی پرشور و مستعد گردآوری شده توسط وی، کماکان از استعدادهای این طراح ارزنده بهره خواهد برد. پس از همکاری نزدیک با آیو طی سالیان طولانی، ادامه روند تکاملی روابط میان ما برای من مسرت‌بخش است. من به‌دنبال همکاری بلندمدت با جانی در زمان‌های آینده هستم.”

رهبران تیم طراحی شامل ایوانز هانکی؛ معاون ارشد طراحی صنعتی و آلن دای؛ معاون ارشد واحد طراحی رابط انسانی زیر نظر جف ویلیامز؛ مدیر ارشد عملیاتی اپل فعالیت خواهند کرد. این 2 نفر برای سالیان طولانی، مسئولیت‌های کلیدی رهبری تیم طراحی اپل را بر عهده داشته‌اند. آقای ویلیامز از زمان آغاز فعالیت در اپل، رهبری پروژه توسعه اپل‌واچ را بر عهده داشته است و به گفته اپل، وی بخش عمده‌ای از زمان کاری خود را در استودیوی تیم طراحی سپری خواهد کرد.

آیو گفت: “پس از نزدیک به 30 سال و مشارکت در پروژه‌های متعدد، من به آخرین اقدامات خود جهت تشکیل یک تیم، فرآیند و فرهنگ طراحی درخور نام اپل افتخار می‌کنم. اکنون این کمپانی از هر زمان دیگری در تاریخچه خود، قدرتمندتر، پویاتر و مستعدتر است. مطمئنا تیم طراحی اپل با رهبری فوق‌العاده ایوانز، آلن و جف که در میان نزدیک‌ترین همکاران من بوده‌اند؛ به پیشرفت خود ادامه خواهد داد. من به همکاران طراح خود در اپل کاملا اطمینان دارم و آن‌ها کماکان نزدیک‌ترین دوستان من باقی خواهند ماند و من به‌دنبال همکاری طولانی‌مدت با آن‌ها طی سالیان آینده هستم.”

تیم طراحی اپل با جوایز بی‌شمار در زمینه طراحی شناخته می‌شود و خلاقیت‌های مربوط به حوزه‌های مختلف شامل رابط کاربری، طراحی صنعتی، طراحی گرافیک، فونت، صدا و سیستم‌های لمسی را از سراسر جهان گردآوری می‌کند.

1 در مورد “جدایی جانی آیو از اپل موجب رهایی کمپانی از الگوی طراحی شخصی وی خواهد شد”

  1. دیگه دسته بیل هم طراحی داره سی ساله یه شکله پول مفت میدن بدن محمدرضا پنیری براشون بهتر طراحی میکنه تو طراحی اصلا نواوری نداشتن مثل سونی دوتا برند رو چندتا مغز فسیل ادره میکنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH