تلاش شیائومی برای یافتن تسترهای خودی جهت ارزیابی نسخه بتای رابط کاربری MIUI

روند توسعه ورژن جدید رابط کاربری MIUI احتمالا برای بسیاری از افراد چندان خوشایند نخواهد بود؛ اما موقعیت فعلی شیائومی و مشخصا تیم توسعه MIUI بر هیچ‌کس پوشیده نیست. چنان‌چه شما از پیشرفت اخیر پروژه محبوب اندروید سفارشی مطلع نیستید؛ در این‌صورت بایستی بدانید که شیائومی برنامه بتای عمومی رابط کاربری MIUI خود را متوقف نموده است.

با توجه به محبوبیت بالای شیائومی، چنین اقدامی احتمالا شوک‌آور به‌نظر می‌رسد؛ اما این حرکت در واقع همانند یک شمشیر 2 لبه عمل می‌کند. این پدیده دارای ابعاد متعددی است و در حال حاضر انجمن mi به تفصیل در مورد آن بحث کرده است. اما همگی موارد مذکور به این واقعیت منتهی می‌شوند که هر روزه بسیاری از کاربران به‌صورت کاملا آگاهانه یا از طریق اقدامات خرده‌فروشان ثالث از نرم‌افزارهای ورژن بتا استفاده می‌کنند. بر اساس آخرین تصمیم اتخاذ شده، تنها ورژن پایدار MIUI به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد؛ با این امید که ورژن مذکور، تجربه کاربری روان‌تر و بدون‌باگ را برای مصرف‌کنندگان معمول در پی داشته باشد.

با این‌حال شیائومی به منظور حصول اطمینان از این موضوع و حل مشکلات، کماکان نیازمند حداقل یک تیم بحران شامل تعدادی تستر بتای متعهد است و اقدام جدید کمپانی نیز در همین راستا اجرایی می‌شود. ظاهرا این برنامه با فرمولی بسیار دقیق ارائه شده و بیانگر تصمیم کمپانی برای تست یک رام پایدار و ارتقاء کارآمدی آن است. با این‌حال پست منتشر شده در انجمن پس از به‌کارگیری واژه‌هایی نظیر “ناپایدار” به ارائه توضیحات پیرامون وضعیت فعلی می‌پردازد. لذا این‌بار کاربران بدون کوچک‌ترین دغدغه می‌توانند به قوانین بتای استاندارد فکر کنند. در واقع با وجود حلقه بسته‌ای از تسترها، قوانین بیش‌تری در مقایسه با حالت عمومی رعایت خواهد شد. بنابراین در واقع انتظار می‌رود که کاربران با طرح بازخورد، نقش مشارکتی خود را ایفا نمایند.

چنان‌چه کماکان مایل به تست نسخه بتای MIUI هستید؛ در این‌صورت بایستی بدانید که نخستین موج تست نسخه بتا، پذیرای دارندگان اسمارت‌فون‌های پوکوفون F1، شیائومی Mi 6، ردمی 6 و ردمی 6A صرف‌نظر از منطقه عرضه آن‌ها است. صاحبان هندست پوکوفون به تست اندروید Q خواهند پرداخت؛ در حالی‌که سایرین سیستم‌عامل اندروید P را تست خواهند کرد. پست منتشر شده کماکان کمی مبهم بوده و به ورژن پوسته MIUI مورد استفاده در هر گروه اشاره نکرده است. اما با آغاز دوره محدود تست بتا، این مسئله نیز روشن خواهد شد.

کاربران برای ثبت درخواست خود می‌توانند به آدرس منبع مراجعه نمایند. پذیرش درخواست‌ها تا روز 7 جولای ادامه خواهد یافت. همچنین لطفا سایر قوانین و نیازمندی‌های مشروح را مطالعه نمایید؛ چرا که ظاهرا شیائومی بر رعایت کلیه موارد مذکور پافشاری می‌کند. درک مناسب زبان انگلیسی، بوت‌لودر قفل‌گشایی شده، آخرین ورژن پایدار MIUI بر روی گوشی و آشنایی با پیام‌رسان QQ از جمله موارد شاخص‌تر به‌شمار می‌روند.

با این‌حال یک چشم‌انداز امیدوارکننده نیز وجود دارد و تسترهای بتای وظیفه‌شناس از برخی امتیازات انگشت‌شمار بهره‌مند خواهند شد. حتی شاید تعدادی جایزه واقعی نیز جهت تشویق فعال‌ترین تسترها در نظر گرفته شود. کاربران با مراجعه به لینک منبع می‌توانند کلیه اطلاعات موردنیاز خود را مشاهده نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH