گلکسی واچ اکتیو 2

سامسونگ بهترین قابلیت‌های اپل واچ را به گلکسی واچ اکتیو 2 می‌آورد

در حالی که بازار اسمارت‌فون‌ها به دلایل مختلفی از جمله نبود خلاقیت با افت فروش روبرو شده است، اوضاع برای ساعت‌های هوشمند بسیار مطلوب است و گفته می‌شود این وضع حداقل تا پنج سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. اگرچه اپل در رشد این بازار نقش زیادی ندارد، اما نمی‌توان منکر خلاقیت‌هایی شد که کوپرتینویی‌ها در اسمارت‌واچ‌های خود به کار می‌برند و آنها را مرحله به مرحله هوشمندتر و پیشرفته‌تر می‌کنند. در این شرایط مطمئنا رقبای اپل نیز به دنبال کسب موفقیت‌های خود هستند و در این میان سامسونگ به عنوان رقیب اصلی، بیشترین تلاش را خواهد داشت. در همین راستا خبر رسیده است که گلکسی واچ اکتیو 2 مجهز به ویژگی‌های جذابی خواهد شد.

گلکسی واچ اکتیو 2

پس از استفاده از فناوری LTE در سری سوم اپل واچ، که به نحوی قواعد بازی در این صنعت را عوض کرد، به کار بردن تکنولوژی‌هایی مانند ECG و fall detection در اپل واچ 4 اسمارت‌واچ‌ها را یک مرحله به پیش برد. بر اساس گزارشات مختلف، ویژگی‌های گفته شده تا به امروز جان ده‌ها فرد مختلف را در سرتاسر جهان نجات داده و تا حدود زیادی دیدگاه کاربران را نسبت به ساعت هوشمند تغییر داده‌اند. شاید به همین دلیل باشد که اپل حق کپی رایتی برای این دو فناوری قائل نشده است و استفاده از آنها برای تمامی شرکت‌های فعال در این حوزه مجاز خواهد بود. در واقع بسیاری از شرکت‌ها سالیان زیادی است که مشغول کار بر روی فناوری ECG هستند و حالا این اپل است که به عنوان اولین شرکتی شناخته می‌شود که این فناوری را بر روی محصولی ارایه و وارد بازار کرده است.

تا وقتی که صحبت از نجات جان انسان‌ها باشد، مسائلی مانند اولین شرکت و حق امتیاز مطرح نخواهد بود. در همین خصوص و به نقل از یک منبع داخلی، گفته می‌شود سامسونگ در حال کار بر روی اسمارت‌واچی است که ضمن سازگاری با دستگاه‌های اندرویدی و iOS، قابلیت اندازه‌گیری ECG به هنگام حرکت را دارد و همچنین به کاربر خود در خصوص احتمال وجود مشکلات قلبی هشدار می‌دهد. خوشبختانه می‌توان ادعا کرد که فناوری ECG سامسونگ دقت بالای اپل واچ را خواهد داشت و می‌توان با تکیه بر هشدارهای آن در اولین فرصت به یک دکتر مراجعه کرد.

در واقع بر اساس این منبع داخلی گلکسی واچ اکتیو 2 فناوری fall detection را نیز از اپل واچ به عاریت خواهد گرفت. در این فناوری با کمک شتاب‌سنج و ژیروسکوپ افتادن‌های شدید کاربر شناسایی می‌شوند. در این حالت تماس با اورژانس به صورت دستی یا پس از 60 ثانیه عدم دریافت هیچ گونه پاسخی، به صورت خودکار برقرار خواهد شد. البته این روش کار اپل واچ است و به احتمال فراوان سامسونگ نیز در اسمارت‌واچ خود از همین الگو پیروی خواهد کرد.

گلکسی واچ اکتیو 2

اطلاعات دیگری نیز از گلکسی واچ اکتیو 2 در دسترس است؛ از جمله این که اسمارت‌واچ جدید کره‌ای‌ها مانند مدل قبلی خود احتمالا با صفحه نمایش 40 و 44 میلی‌متری عرضه می‌شود. اتصال LTE در آن انتخابی بوده و خبری از حاشیه‌های چرخان نیز نخواهد بود. همچنین باتری به کار رفته در آن بین 237 تا 340 میلی‌آمپر خواهد بود. از آنجایی که اطلاعات چندانی از نسخه معمولی گلکسی واچ 2 در دسترس نیست، نمی‌توان انتظار داشت که اکتیو 2 همزمان با رونمایی از گلکسی نوت 10 معرفی شود. در واقع این کار رابطه مستقیمی با پیشرفت‌های سامسونگ در گسترش فناوری ECG دارد.

همانطور که اطلاع دارید این فناوری باید تاییدیه FDA را نیز دریافت کند و در صورت شکست سامسونگ در این موضوع، می‌توان گفت احتمال دارد گلکسی واچ اکتیو 2 بدون این قابلیت عرضه شود و به مانند اپل واچ 4 مدتی بعد به واسطه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری ویژگی گفته شده در اسمارت‌واچ فعال شود. روی هم رفته نمی‌شود با قطعیت در مورد برنامه‌های سامسونگ برای اسمارت‌واچ‌های گلکسی واچ 2 و اکتیو 2 صحبت کرد، اما مطمئنا یکی از این محصولات همزمان با اپل واچ 5 عرضه خواهد شد تا رقیبی برای جدیدترین ساعت هوشمند کوپرتینویی‌ها باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH