چگونه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در ایران معامله کنیم؟

این روزها بحث خرید و فروش ارزهای دیجیتال (رمز ارزها) که بیشتر از همه با نام بیت کوین شناخته می‌شود، بسیار داغ شده و با اینکه سال‌هاست از حضورشان در بازار می‌گذرد، اما به‌نظر می‌رسد که بایستی آن‌ها را جدی‌تر گرفت و حتی به عنوان راهی مناسب جهت سرمایه‌گذاری نگریست.

بازار کریپتو کارنسی شامل صدها ارز مختلف می‌شود که البته بازه کوچک‌تری از آن‌ها شهرت داشته و بیت کوین با کسب بیش از 60 درصد این بازار با قدرت حکم‌فرمایی می‌کند.

شاید برای بسیاری سخت به‌نظر برسد تا بخواهند با استفاده از ریال و کارت بانکی‌شان، وارد معاملات این مدل از ارزهای جهانی شوند اما در ادامه به شما خواهیم گفت که چقدر راحت می‌توانید برای خودتان معتبرترین ارزهای دیجیتالی همچون بیت‌کوین، اتریوم، لایت کوین و… را تهیه کرده و نگاه‌داری کنید. در واقع بایستی این موضوع را بیان کرد که برخلاف ورود به بازارهایی چون سهام (به‌خصوص خارجی)، خرید و فروش رمز ارزها بسیار ساده بوده و همین امروز هم می‌توانید این کار را آغاز کنید، اما چگونه؟

آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران

برای حضور و معامله در این بازار، شما ابتدا نیاز دارید که مقداری ارز دیجیتال (واژه رمز ارز صحیح‌تر است) داشته باشید. تعدادی صرافی داخلی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند که در این مطلب سایت والکس را پیشنهاد می‌کنیم که توسط تیمی از متخصصان دانشگاه شریف احداث شده و تا به امروز و چندین تراکنشی که در آن انجام داده‌ایم، با دقت و امنیت بالا می‌توانید اقدام به خرید و حتی فروش ارزهای دیجیتال خودتان در آنجا بکنید.

برای این کار ابتدا لازم است تا در والکس یک حساب کاربری بسازید که البته برای تایید این امر، بایستی از خودتان در کنار کارت ملی عکسی را بارگذاری کرده تا به عنوان یک شخص حقیقی توسط والکس شناسایی شده و پس از آن کار خرید و فروش را انجام دهید (قوانین و توضیحات کامل در خود سایت وجود دارد).

پس ابتدا از طریق این لینک ثبت نام خود را انجام داده و پس از تایید، وارد کیف پول خود شده و حساب کاربری‌تان را به ریال شارژ کنید. پس از آن شما قادر هستید از حدود 20 ارز دیجیتال پشتیبانی شده در والکس، به‌راحتی خرید کنید. در واقع پروسه کار به‌قدری ساده و سریع انجام می‌شود که شاید برای بسیاری غیرقابل باور باشد که به این راحتی قادر به سرمایه گذاری و حضور در بازار بزرگ و چند صد میلیارد دلاری رمز ارزها شده‌اند.

در سایت والکس ثبت نام کرده و حساب کاربری‌تان را فعال کنید

در واقع والکس محلی برای فروش ارز دیجیتال به‌صورت مستقیم نیست، بلکه نقش مارکت پِلِیس را بازی کرده و خریدار را به فروشنده متصل می‌نماید و بابت هر تراکنش و معامله، درصد کوچکی را برای خودش برمی‌دارد (از 0.5 تا 0.25 درصد).

اما طبق تجربه چند وقت اخیر خودمان، ارزهایی چون بیت کوین، اتریوم و لایت کوین با قیمت‌هایی بسیار خوب و رقابتی عرضه می‌شوند. البته والکس قابلیت‌های خاصی چون خرید و یا فروش مدت دار هم دارد که به‌زودی و در مقاله‌ای جداگانه به آموزش فعالیت در آن خواهیم پرداخت. بایستی بگوییم این پست هم جهت تبلیغ برای والکس نیست و صرفا چون بستری مناسب و قابل اعتماد برای ورود شما به دنیای ارزهای دیجیتال در کشورمان است، به عنوان یک پیشنهاد قرار گرفته وگرنه می‌توانید سرویس‌های دیگری را نیز امتحان کنید و چه بسا آن‌ها بهتر هم باشند (این مقاله را بخوانید)!

ارز دیجیتال خودمان را چگونه جابجا کنیم؟

یکی از مسایل بسیار مهم برای کاربران، حفظ و نگاه‌داری ارزهای خریداری شده است. فرض می‌گیریم شما مقداری بیت کوین خریده‌اید اما بنا به دلایلی دوست ندارید که آن را در کیف پول والکس خود نگاه دارید و می‌خواهید به یک کیف پول خارجی یا اصلا سخت‌افزاری انتقال دهید.

پروسه این کار نیز بسیار ساده و سریع اتفاق می‌افتد. شما می‌توانید یک کیف پول خوب همچون کوینومی (و یا ده‌ها مورد مشابه دیگر) را از پلی استور (یا اپ استور) روی گوشی و حتی کامپیوتر نصب کرده و با ارسال آدرس آن به والکس، ارز خریداری شده را به سرعت انتقال دهید. اگر قصد فروش ارزتان را هم داشته باشید، به‌صورت عکس عمل نموده و این بار با وارد کردن ارز در والکس و فروش آن به سایر کاربران، مبلغ ریالی را به حساب بانکی خودتان واریز کنید.

نکته جالب دیگر در این قضیه انتقال، قابلیت تبدیل ارزهای خودتان به سایر موارد است و دیگر محدودیت والکس گریبان‌تان را نمی‌گیرد. به عنوان مثال اگر شما مقداری اتریوم را از والکس به کوینومی انتقال دهید، در آنجا می‌توانید آن را به ده‌ها ارز دیجیتالی دیگر که وجود دارد و از طریق صرافی معرفی شده تبدیل نمود و سرمایه‌گذاری‌تان را به سمتی ارز دیجیتالی ببرید که احساس می‌کنید سود بیشتری و آینده بهتری دارد.

وارد بازار بیت کوین بشوم؟

توسعه و رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال، در کنار پیش‌بینی‌های کارشناسان بزرگ نشان می‌دهد که چشم انداز روشن و وسیعی پیش روی این مارکت 2500 میلیارد دلاری اما پر از ریسک وجود دارد.

ما توصیه می‌کنیم که اگر حتی برای فعالیت در این مارکت کنجکاو هستید، ابتدا کمی اطلاعات کسب کرده و سپس با مبالغ کوچک چند صد هزار تومانی وارد این مارکت شوید. کمی ارز دیجیتال بخرید و شرایط را به دقت بررسی کنید. فقط دقت داشته باشید که بیش از یک حد مشخص و به‌صورت ریسکی سرمایه‌گذاری نکرده و خود را از هیجانات به دور نگاه دارید. بازار ارزهای دیجیتال همان قدر که جذاب و هیجان انگیز است، می‌تواند پر ریسک و خطرناک نیز باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH