تصاویر هواوی میت 30 پرو از به‌کارگیری ناچ عریض و فناوری مشابه با فیس آی‌دی حکایت دارند

اسمارت‌فون هواوی P30 پرو از زمان عرضه در ماه آوریل، فروش بسیار مناسبی را تجربه کرده است؛ اما بی‌تردید عرضه گوشی‌های گلکسی‌ نوت 10 و آی‌فون 11 بر فروش پرچم‌دار هواوی تاثیر خواهد گذاشت. هواوی به منظور مقابله با این مشکل، اسمارت‌فون میت 30 پرو را دراواخر سال جاری عرضه خواهد کرد و اکنون شکل ظاهری احتمالی پنل جلویی این پرچم‌دار تا حدودی روشن شده است.

نمایشگر ناچ‌دار میت 20 پرو

به‌کارگیری مجدد ناچ عریض با تعداد زیادی از فناوری‌های پیشرفته

تصویر جدیدی که ابتدا از طریق وب‌سایت Slashleaks در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شد؛ ظاهرا نمایی از پنل جلویی اسمارت‌فون هواوی میت 30 پرو را نمایش می‌دهد. در این میان به اطلاعات ویژه از قبیل اندازه نمایشگر هیچ‌گونه اشاره‌ای نشده است؛ اما پنل شیشه‌ای گوشی به‌خودی‌خود جزئیات اندکی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. چرا که قرار است این پرچم‌دار دقیقا همانند هندست نسل قبلی از پیکره‌بندی جلویی مشابه شامل نمایشگر اولد خمیده و یک ناچ نسبتا عریض بهره‌برداری نماید. اگرچه این‌بار میزان انحنای 2 طرف نمایشگر بسیار مشهودتر بوده و اندازه ناچ نیز احتمالا بایستی اندکی کوچک‌تر باشد.

هواوی در مدل معمولی میت 20 و کلیه هندست‌های سری P30 خود از ناچ قطره‌ای‌شکل بسیار کوچک‌تری استفاده نموده است که با وجود القای حس زیبایی بیش‌تر به بسیاری از کاربران، فاقد هرگونه فضا جهت استقرار سیستم تشخیص چهره 3 بعدی است. این سیستم یکی از ویژگی‌های شاخص اسمارت‌فون میت 20 پرو به‌شمار می‌ر‌فت و از همین منظر هواوی می‌خواهد چنین مشخصه‌ای را در پرچم‌دار امسال خود یعنی میت 30 پرو نیز مورد استفاده قرار دهد. لذا ناچ بزرگ‌تر نیز با همین هدف به‌کار گرفته شده است.

همچنین به‌عنوان یک نکته مستقل طراحی بایستی خاطرنشان کرد که اطلاعات امروز نشان می‌دهند که پرچم‌دار آینده هواوی از طراحی با زوایای بیش‌تر بهره خواهد برد و این پدیده با الگوی طراحی سری گلکسی‌ نوت 10 سامسونگ هماهنگی دارد. به‌صورت پیش‌فرض می‌توان ادعا کرد که هواوی به منظور ایجاد تمایز مناسب‌تر میان هندست‌های سری میت و P خود دست به چنین اقدامی زده است؛ چرا که محصولات سری P از الگوی طراحی با زوایای گردتر استفاده می‌کنند.

میت 30 پرو احتمالا ماژول دوربین مربعی‌شکل را کنار خواهد گذاشت

اگرچه اطلاعات لو رفته امروز به طراحی پشتی میت 30 پرو چندان اشاره نکرده‌اند؛ اما شایعات اخیر از تصمیم هواوی برای اعمال تغییری اساسی در این پرچم‌دار حکایت دارند. سال گذشته هواوی از یک زبان طراحی جدید همراه با ماژول دوربین مربعی‌شکل بزرگ در پشت دستگاه رونمایی کرد. ادامه این سبک طراحی از سوی کمپانی، اقدامی طبیعی به‌نظر می‌رسد. اما با توجه به شایعات بی‌شمار اخیر پیرامون تصمیم اپل و گوگل برای به‌کارگیری الگوهای طراحی مشابه طی سال جاری، گزارش شده که هواوی به‌دنبال تغییر مجدد طراحی ماژول دوربین پشتی پرچم‌دار خود است.

تصویری از طراحی احتمالی هواوی میت 30 پرو

میت 30 پرو همانند اسمارت‌فون‌های موتو G و موتو Z موتورولا ظاهرا از یک ماژول دایروی‌شکل در پشت دستگاه استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود که این ماژول از یک فلاش LED معمولی و مجموعا 4 دوربین مستقل میزبانی کند. یکی از دوربین‌ها به‌عنوان حسگر اصلی عمل خواهد کرد؛ در حالی‌که بر اساس شایعات، نمونه دیگر از نوع TOF خواهد بود. همچنین هواوی احتمالا از یک لنز فوق‌عریض و یک دوربین شبه پریسکوپی مشابه با نمونه به‌کارگیری شده در گوشی P30 پرو بهره خواهد برد.

مشخصاتی در رده محصولات پرچم‌دار با پشتیبانی احتمالی از فناوری 5G

در کنار کلیه موارد پیش‌تر اشاره شده، انتظار می‌رود که میت 30 پرو با مشخصاتی در رده محصولات پرچم‌دار روانه بازار شود. این هندست بایستی با تراشه آینده کایرین 990 هواوی و پشتیبانی بالقوه از شبکه‌های 5G به‌عنوان یک مشخصه استاندارد ارائه شود. بعلاوه ظاهرا این گوشی با حداقل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی قابل‌ارتقاء عرضه خواهد شد؛ با این‌حال تولید مدل‌هایی با ظرفیت حافظه بالاتر نیز دور از تصور نیست.

هواوی میت 30 پرو احتمالا با سیستم‌عامل اندروید 10 Q و رابط کاربری سفارشی و جدید EMUI 10 در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع حداقل 40 واتی، شارژ معکوس بی‌سیم و گواهی حفاظتی IP68 در مقابل آب‌خوردگی و گردوغبار، سایر ویژگی‌های احتمالی این اسمارت‌فون را تشکیل می‌دهند.

بر اساس شایعات، پرچم‌دار آینده هواوی در اواسط ماه اکتبر معرفی شده و تا پایان همان ماه روانه بازار خواهد شد. نسخه استاندارد میت 30، مدل احتمالا بزرگ‌تر میت 30 ایکس و محصول فوق‌العاده ممتاز میت 30 RS پورش دیزاین نیز احتمالا پرچم‌دار میت 30 پرو را همراهی خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH