تصاویر مطبوعاتی و فهرست مشخصات اسمارت‌فون شیائومی Mi A3 منتشر شد

پرفروش‌ترین هندست‌های سری اندروید وان در جهان اکنون در شرف ورود به سومین نسل خود هستند و پیش از معرفی رسمی نسخه استاندارد شیائومی Mi A3، تصاویر مطبوعاتی و فهرست مشخصات نسبتا دقیق این هندست به‌صورت آنلاین منتشر شده است.

طراحی مجدد پنل جلویی و اضافه شدن یک دوربین به پشت دستگاه

گوشی جدید شیائومی نمایانگر پیشرفتی نسبتا بزرگ در طراحی هندست‌های این شرکت است. این اسمارت‌فون، نمایشگر 6 اینچی 18:9 به‌کارگیری شده در مدل سال گذشته Mi A2 را کنار گذاشته و از یک پنل ناچ‌دار با اندازه‌ای مشابه بهره گرفته است. رزولوشن این نمایشگر، جهش محسوسی را تجربه نخواهد کرد و بر اساس گزارشات قرار است شیائومی از پنلی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2240x1080p) استفاده کند. اما اکنون ظاهرا پنل LCD پیشین با یک نمونه آمولد جایگزین شده است.

نمایشگر ناچ‌دار موردنظر شیائومی برای اسمارت‌فون میان‌رده آینده کمپانی مجهز به ناچ قطره‌ای شکلی است که پیش‌تر در پرچم‌دار Mi 9 نیز مورد استفاده قرار گرفت. این ناچ در مقایسه با نمونه موجود در هندست میان‌رده Mi A2 لایت سال گذشته به میزان قابل‌توجهی کوچک‌تر است؛ اما کماکان برای میزبانی از یک دوربین در قسمت جلویی دستگاه کفایت خواهد کرد. بر اساس فهرست مشخصات گوشی، این دوربین دارای رزولوشن 32 مگاپیکسلی خواهد بود.

هندست نسل آینده Mi A3 دقیقا همانند سری Mi A2 از ماژول دوربین پشتی با چیدمان عمودی بهره خواهد برد. اگرچه این‌بار فلاش LED به قسمت تحتانی پیکره‌بندی دوربین منتقل شده و دوربین سوم گوشی نیز در موقعیت سابق فلاش قرار گرفته است. دوربین اصلی گوشی احتمالا مجهز به یک حسگر 48 مگاپیکسلی است؛ در حالی‌که دوربین‌های دوم و سوم به‌ترتیب دارای رزولوشن‌های 8 و 2 مگاپیکسلی هستند. متاسفانه کارآیی دقیق این 2 دوربین هنوز اعلام نشده است.

شیائومی Mi A3 در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید

به‌عنوان برخی توضیحات نهایی پیرامون پنل پشتی گوشی بایستی خاطرنشان کرد که شیائومی ظاهرا ساختار آلومینیومی به‌کارگیری شده طی سالیان گذشته را با یک الگوی شیشه‌ای ممتاز جایگزین نموده است. همچنین نماد برند Mi کمپانی نیز با نام “Xiaomi” جایگزین شده و این لوگو با چیدمان عمودی به گوشه تحتانی سمت چپ پنل پشتی دستگاه منتقل شده است. به‌طور مشابه، اکنون لوگوی اندروید وان نیز با چیدمان عمودی در سمت مقابل قرار گرفته است.

همان‌طور که با توجه به تصاویر مطبوعاتی لو رفته احتمالا متوجه شده‌اید؛ شیائومی Mi A3 فاقد اسکنر اثرانگشت در پشت دستگاه است؛ چرا که این حسگر با یک اسکنر اثرانگشت اپتیکی یکپارچه با نمایشگر جایگزین شده است.

مشخصات و زمان عرضه شیائومی Mi A3

شیائومی Mi A3 در کنار اصلاحات خارجی نسبتا اساسی در برخی جوانب داخلی نیز پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه کرده است. مشخصا اعلام شده که این هندست، تراشه اسنپ‌دراگون 660 به‌کارگیری شده در مدل سال گذشته را کنار گذاشته و از نمونه قدرتمندتر اسنپ‌دراگون 665 بهره خواهد برد؛ تراشه‌ای که شرکت کوالکام طی ماه آوریل گذشته از آن رونمایی کرد. تراشه مذکور بایستی به‌همراه 4 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه‌داخلی غیرقابل‌ارتقاء به‌کار گرفته شود.

شیائومی Mi A3 به‌عنوان یکی از اعضای برنامه اندروید وان گوگل بایستی با نسخه خام سیستم‌عامل اندروید 9 پای روانه بازار شود. اما این هندست احتمالا تا پایان سال جاری، به‌روزرسانی اندروید 10 Q را دریافت خواهد کرد. همچنین بر اساس اظهارات مطرح شده، این اسمارت‌فون از یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع از طریق درگاه USB-C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون بهره‌مند خواهد شد.

شیائومی پیش‌تر انتشار تیزرهای تبلیغاتی Mi A3 در رسانه‌های اجتماعی را آغاز نموده و اعلام کرده است که اسمارت‌فون جدید به‌زودی عرضه خواهد شد. در دیرترین سناریوی ممکن، این دستگاه بایستی با آغاز ماه آگوست در اکثر بازارهای اروپایی قابل خریداری باشد. همچنین اسمارت‌فون مذکور در مدل‌های رنگی مشکی، آبی و سفید فروخته خواهد شد. بر اساس شایعات، هندست دیگری با نام احتمالی Mi A3 پرو و تراشه کمی قدرتمندتر اسنپ‌دراگون 730 ساخت کوالکام نیز احتمالا مدل Mi A3 را همراهی خواهد کرد. با این‌حال گزارشات مستقل نشان می‌دهند که عرضه اسمارت‌فون Mi A3 پرو منتفی بوده و شیائومی در عوض بر روی نسخه ارزان‌تر Mi A3 موسوم به Mi A3 لایت کار می‌کند. اما با توجه به اطلاعات بسیار محدود ما در مقطع کنونی، برنامه‌های حقیقی کمپانی عمدتا در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH