انتشار تصویر مطبوعاتی جدید از سامسونگ گلکسی‌ واچ اکتیو 2

روز گذشته یک شخص خبرچین با نام ایوان بلاس، در کنار انتشار جدیدترین تصویر مطبوعاتی اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی‌نوت 10 پلاس، تصویر مطبوعاتی جدید سامسونگ گلکسی‌واچ اکتیو 2 را نیز در حساب کاربری توئیتری خود منتشر کرد. دیروز تصویر متفاوتی از یک اسمارت‌واچ با سیستم‌عامل تایزن، ظاهری کاربردی‌تر و بند چرمی مشکی‌رنگ منتشر شد. تصویر امروز نشان‌دهنده واچ‌فیسی است که برخی کاربران هنگام مراجعه به موقعیتی خاص احتمالا از آن استفاده می‌کنند. همچنین به منظور ایجاد تطابق میان رنگ‌آمیزی بند و قاب ساعت از یک بند طلایی‌رنگ استفاده شده است. مدل‌های مشکی و نقره‌ای، سایر گزینه‌های رنگی این اسمارت‌واچ را تشکیل می‌دهند.

براساس پیش‌بینی‌ها این ساعت طی روز 7 آگوست و در جریان برگزاری مراسم رونمایی آینده سامسونگ در مرکز بارکلی محله بروکلین شهر نیویورک معرفی خواهد شد. گزارش شده که حلقه قرمزرنگ اطراف دکمه پاور دستگاه، مشخص‌کننده مدلی از ساعت با قابلیت اتصال 4G LTE است؛ در حالی‌که مدل مجهز به اتصال وای‌فای، فاقد این حلقه قرمزرنگ خواهد بود. بر اساس شایعات، ظرفیت باتری به‌کارگیری شده در این 2 مدل به‌ترتیب معادل با 340 و 237 میلی‌آمپرساعت خواهد بود. اکنون دکمه بازگشت روی ساعت در عوض الگوی دایروی از طراحی بیضی‌شکل برخوردار است. در مدل سیم‌کارت‌خور و در حد فاصل میان 2 دکمه از یک میکروفون استفاده شده است. این ساعت در سایزهای 40 و 44 میلی‌متری قابل خریداری بوده و احتمالا با 1.5 گیگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه خواهد شد. با فرض عدم تغییر اندازه نمایشگر دستگاه، ظاهرا کاربران با یک نمایشگر آمولد 1.1 اینچی مجهز به رزولوشن دایروی 360 در 360 پیکسلی سروکار خواهند داشت. این گجت پوشیدنی با برخورداری از گواهی حفاظتی IP68 قادر است در عمق حدودا 5 فوتی (1.5 متری) آب برای مدت زمان 30 دقیقه دوام بیاورد.

نمایشگر ضربان قلب گلکسی‌واچ اکتیو 2 در قسمت پشتی آن قرار دارد و این بخش نیز از ظاهر جدیدی برخوردار است. اما موضوع مهم‌تر این‌که اکنون اسمارت‌واچ سامسونگ از 2 مشخصه جدید و مشترک با اپل‌واچ سری 4 بهره می‌گیرد. اولین مشخصه، الکتروکاردیوگرام (ECG) است. این مشخصه، ریتم‌های غیرمعمول قلب را رصد نموده و مالک ساعت را از ابتلای احتمالی به وضعیتی موسوم به فیبریلاسیون دهلیزی (Afib) مطلع می‌کند. تشخیص این مشکل در مراحل اولیه، امری مهم است؛ چرا که فیبریلاسیون دهلیزی می‌تواند به لخته‌شدگی خون، سکته‌های مغزی، نارسایی قلبی و مرگ منتهی شود. هنوز روشن نیست که آیا تولیدکننده کره‌ای، اکنون مجوزهای قانونی لازم برای ارایه چنین مشخصه‌ای را دریافت نموده است یا خیر.

همچنین این ساعت از مشخصه تشخیص سقوط، مشابه با نمونه موجود در اپل‌واچ بهره خواهد برد. با فعال‌سازی این مشخصه، گلکسی‌واچ اکتیو 2 قادر به تشخیص زمان سقوط کاربر خواهد بود. در این لحظه، دستگاه شروع به لرزش کرده و پیام هشدار را بر روی نمایشگر نشان می‌دهد. البته کاربران می‌توانند این پیام را نادیده گرفته یا برای دریافت کمک اورژانسی بر روی نمایشگر ساعت ضربه بزنند. در صورت عدم پاسخگویی کاربر به ساعت پس از یک دوره زمانی مشخص، دستگاه با شماره تلفن 1-1-9 تماس گرفته و پیام متنی نوشته شده به‌صورت پیش‌فرض را به فهرست مخاطبان اضطراری مالک ساعت ارسال می‌کند.

ظاهرا سامسونگ برای عرضه هرچه سریع‌تر گلکسی‌واچ جدید خود با تمام قوا تلاش می‌کند. ورژن اولیه این محصول طی ماه فوریه گذشته معرفی شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH