آمازون موزیک

آمازون موزیک رشدی به مراتب سریع‌تر از اسپاتیفای دارد

در حال حاضر در زمینه موزیک استریم، اسپاتیفای بدون وجود رقیبی جدی در صدر قرار دارد. اپل موزیک با 60 میلیون مشترک به دنبال آن است. حالا به نظر می‌رسد آمازون موزیک نیز به زودی در این سرویس به عنوان یکی از بازیگران اصلی محسوب خواهد شد. در واقع به گزارش Financial Times رشد این سرویس از هر دو شرکت گفته شده سریع‌تر است.

در گزارش گفته شده آمده است آمازون موزیک با رشد 70 درصدی در سال 2018 حدود 32 میلیون مشترک دارد. اگرچه این مقدار هنوز فاصله بسیار زیادی با تعداد مشترکین اپل موزیک و اسپاتیفای دارد، اما در صورتی که شرکت بتواند سرعت رشد خود را حفظ کند، مطمئنا در کمترین زمان ممکن وارد بازی بزرگان خواهد شد. در همین گزارش به رشد 25 درصدی اسپاتیفای نیز اشاره شده است که فاصله قابل ملاحظه‌ای با رشد آمازون موزیک دارد.

آمازون موزیک

آمازون موزیک از سال 2016 کار خود را آغاز کرده و به نحوی می‌توان گفت کمی دیر وارد سرویس استریم موسیقی شده است. به مانند اپل موزیک، آمازون نیز از مزایای اسپیکر هوشمند خود اکو در این زمینه بهره می‌برد. همچنین یکی از تفاوت‌های این سرویس با دیگر سرویس‌های مشابه توجه آنها به مشترکینی با سنین بالاتر است. 14 درصد از تعداد مشترکین سرویس آمازون موزیک را افراد 55 ساله و بالاتر تشکیل می‌دهند که این میزان برای سرویسی مانند اسپاتیفای تنها 5 درصد است.

بر اساس گفته‌های رییس بخش موسیقی آمازون، Steve Boom، این شرکت به دنبال بالفعل کردن تمامی پتانسیل سرویس موسیقی خود است و این کار نیز تنها با چشم داشتن به افراد بین 15 تا 25 سال میسر نخواهد شد. گزارش‌هایی نیز منتشر شده بودند که در آنها آمده بود آمازون موزیک به دنبال افزودن گزینه High fidelity در سرویس خود است. همچنین به احتمال فراوان نسل جدید اسپیکرهای اکو با کیفیت صدای بالاتر به زودی معرفی و روانه بازار خواهند شد. با در نظر گرفتن تمامی مطالب گفته شده می‌توان نتیجه‌گیری کرد که به زودی آمازون به یکی از قطب‌های اصلی موسیقی بدل خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH