هواوی همچنان درباره جایگزینی اندروید با سیستم‌عامل HongMeng مردد است!

همانطور که در جریان هستید هواوی به‌دنبال توسعه جایگزینی مختص خود برای سیستم‌عامل اندروید گوگل است. این موضوع در واقع پاسخی است به اقدام دولت آمریکا که چند وقت پیش، این شرکت چینی را در لیست تحریم‌های خود (Entity List) جای داد و در نهایت آن را از همکاری با شرکت‌هایی مانند گوگل منع کرد.

خبرها حاکی از آن بود که سیستم‌عاملی که هواوی در حال توسعه آن است، HongMeng نام دارد، اما حالا مشخص شده است که این شرکت احتمالا افکار دیگری را در سر می‌پروراند. براساس گزارشی که در سایت South China Morning Post آمده، لیانگ هوا، رییس شرکت هواوی، عنوان کرده است که «ما فعلا تصمیمی مبنی بر توسعه هونگ منگ به یک سیستم‌عامل گوشی هوشمند نگرفته‌ایم.»

hongmeng

البته لازم به ذکر است که این گفته لیانگ صرفا توضیحی درباره پلت‌فرم هونگ منگ است؛ چرا که پیش از این، هواوی خبر توسعه آن را تایید کرده بود؛ هرچند که در آن موقع به نظر می‌رسید که این پلت‌فرم بیشتر دستگاه‌های مرتبط به اینترنت اشیا را هدف قرار داده است تا گوشی‌های هوشمند! با این‌حال، این بدین معنی نیست که شرکت در حال کار بر روی یک جایگزین اندروید نیست، اما براساس گفته لیانگ، آنها شاید در نهایت ترجیح بدهند در صورتی که امکان آن وجود داشته باشد، از اندروید استفاده بکنند.

در حال حاضر، هواوی همچنان در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد؛ اما با تصمیمی که اخیرا گرفته شده، تا زمانی که لایسنس‌ها درخواست شوند و معاملات تجاری شامل امنیت ملی آمریکا نگردند، هواوی دوباره می‌تواند با شرکت‌های آمریکایی همکاری نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH