پیکسل 4XL

رندرهای جدید گوگل پیکسل 4XL را از اینجا ببینید

پیش از این شاهد انتشار رندرهایی از پیکسل 4 و پیکسل 4XL بوده‌ایم و خود گوگل نیز تصویری از دستگاه را به اشتراک گذاشته است. به همین دلایل، شاید دیدن کیس رندرهای اسمارت‌فون‌های جدید گوگل که در یک پست توییتری و توسط Sudhanshu Ambhore منتشر شده‌اند، هیجان زیادی نداشته باشد. اولین چیزی که در این تصاویر جلب نظر می‌کند، ماژول چهارگوش دوربین‌های پشتی و حاشیه‌های کمتر، به خصوص در پایین هندست، است. پیکسل 4XL دارای دوربین سه‌گانه در پشت دستگاه و دو دوربین سلفی خواهد بود. وجود سه دوربین در پشت دستگاه، یکی از تفاوت‌های آن با پیکسل 4 محسوب می‌شود که دارای دوربینی دوگانه است.

پیکسل 4XL

دوربین‌های پیکسل 4 شامل یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی و یک لنز 16 مگاپیکسلی تله‌فوتو می‌شود که قابلیت زوم دو برابری نیز دارد. سومین سنسور حاضر در پیکسل 4XL احتمالا یک سنسور spectral خواهد بود که کیفیت تصاویر گرفته شده در شرایط نوری کم را افزایش می‌دهد و تصاویر پرتره بهتری می‌گیرد. گوگل در دوربین پرچم‌داران خود از فناوری جدیدی با نام wide-gamut P3 استفاده خواهد کرد. اپل از این تکنولوژی در دوربین آی‌فون‌ها استفاده می‌کند که در مقایسه با سیستم معمول sRGB حدود 25 درصد جذب رنگ بیشتری دارد.

چیزی که در حال حاضر نمی‌توان با قطعیت در مورد آن سخن گفت، استفاده از سنسور Project Soli در پیکسل 4XL است. همانطور که در مطلبی اشاره شد، احتمال می‌رود گوگل در این اسمارت‌فون از حسگری استفاده کند که به کاربر اجازه می‌دهد با حرکات دست کنترل بیشتری بر روی دستگاه داشته باشد. در واقع سخت‌افزار استفاده شده برای این فناوری نوعی رادار محسوب می‌شود که قابلیت شناسایی حرکات معدود دست را دارد. با رونمایی از پیکسل 4XL در اکتبر، مطمئنا شرکت در خصوص این فناوری بیشتر صحبت خواهد کرد.

پیکسل 4XL

چندی پیش اخباری در خصوص مشخصات اسمارت‌فون‌های پیکسل 4 منتشر شد. براساس این اخبار، صفحه نمایش پیکسل 4 دارای رزولوشن 1080 در 2280 خواهد بود و این مقدار برای برادر بزرگ‌تر 1440 در 3040 است. با این وضعیت می‌توان احتمال داد که نسبت تصویری برای هر دو هندست 19:9 خواهد بود. برای تصوری بهتر ذکر این مقایسه خالی از لطف نیست که پیکسل 3 با رزولوشن 1080 در 2160 دارای نسبت تصویری 18:9 و مدل XL با رزولوشن 1440 در 2960 نسبت تصاویری 18.5:9 دارد. یکی از نکات جالب توجه در مورد اسمارت‌فون‌های پیکسل مربوط به رم 4 گیگابایتی تمامی محصولات عرضه شده تا به امروز می‌شود. حالا در مدل‌های 2019 برای ایجاد تغییر در این روند، گوگل مدل پایه هندست‌های پیکسل 4 را با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی ارایه خواهد کرد. البته گفته می‌شود نسخه 256 گیگابایتی این دستگاه‌ها با مقدار رم بالاتر نیز وجود خواهد داشت.

تا چند روز قبل می‌شد با اطمینان از حضور پردازنده اسنپدراگون 855 در پرچم‌داران جدید گوگل صحبت کرد، اما حالا با رونمایی از نسخه پلاس این پردازنده، مشخص نیست شرکت چه تصمیمی در این خصوص بگیرد. اسنپدراگون 855 پلاس در تمامی بخش‌ها عملکرد بهتری را ارایه می‌کند و همین مورد موجب می‌شود بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند برای استفاده از این محصول در هندست‌های جدید خود وسوسه شوند. به گفته شرکت کوالکام از این چیپست می‌توان در هندست‌هایی که نیمه دوم سال جاری میلادی عرضه می‌شوند، استفاده کرد. البته مشخص شده است که اسمارت‌فون گیمینگ راگ فون II لقب اولین هندست با این پردازنده را به خود اختصاص خواهد داد.

پیکسل 4XL

با توجه به تمامی صحبت‌های مطرح شده، دلیلی قانع‌کننده برای عدم استفاده از قدرتمندترین پردازنده حال حاضر گوشی‌های اندرویدی توسط گوگل در اسمارت‌فون‌های پیکسل 4 و پیکسل 4XL وجود ندارد. به خصوص که این شرکت به دنبال رقابت با پرچم‌داران شرکت‌های اپل و سامسونگ خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH