گوگل پیکسل 3a

دوربین گوگل پیکسل 3a امتیاز ۱۰۰ را در تست‌‌های DxOMark کسب کرد!

نتایج تست‌های DxOMark درباره دوربین گوگل پیکسل 3a منتشر گردیده و این گوشی موفق به کسب امتیازی فوق‌العاده‌ای در آنها شده است. امتیاز دوربین گوشی گوگل پیکسل 3a با امتیاز دوربین گوگل پیکسل 3 و آیفون XR برابری می‌کند!

گزارش مربوط نشان می‌دهد که این دستگاه موفق به کسب مجموع امتیاز ۱۰۰ گردیده است. هرچند که این امتیاز فقط یک واحد از امتیاز دو گوشی آیفون XR و گوگل پیکسل 3 پایین‌تر است، اما هر سه این دستگاه‌ها در بخش عکاسی امتیاز 103 را کسب نموده‌اند.

البته لازم به گفتن است که هر کدام از این گوشی‌ها واقعا عملکرد دوربین فوق‌العاده‌ای دارند و کمّی کردن کیفیت یک دوربین، آنهم تنها با یک عدد کار دشواری است. به همین‌خاطر اجازه دهید تا نگاه عمیق‌تری به یافته‌های DxOMark بر روی دوربین پیکسل 3a بیندازیم.

برای شروع، نوردهی دوربین پیکسل 3a به‌جز در مکان‌های دارای کنتراست بالا، همواره بالا بود. گوشی‌های پیکسل همواره تمایل دارند که برای رسیدن به یک کنتراست بالا، میزان نوردهی را کمی کاهش دهند. اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام داده باشیم، آیفون XR قادر بود جزئیات بیشتری را در سایه‌ها حفظ کند.

بازتولید رنگ‌ها در پیکسل 3a هم مانند پیکسل 3 کاملا خوب است؛ اما تمایل کمی به سمت تونالیته‌های سردتر دارد. این امر، در مکان‌های داخلی و کم نور، منجر به یک تصویر اندکی صورتی/نارنجی می‌شود؛ هرچند، این موضوع برای DxOMark چندان مهم نبود. از طرف دیگر، دوربین پیکسل 3a نسبت به پیکسل 3 در تست‌های آزمایشگاه DxOMark، امتیاز بیشتری را برای بازتولید رنگ‌های طبیعی کسب نمود.

ثبت جزئیات دوربین گوگل پیکسل 3a بسیار قوی است. در آزمایش‌های محیطی، این گوشی نه تنها در کاهش نویز تصاویر عملکرد بهتری نسبت به پیکسل ۳ داشت، بلکه در ثبت جزئیات ریز صحنه نیز بسیار خوب عمل کرد.

گوگل پیکسل 3a

در رابطه با حالت پرتره، دوربین 3a به‌اندازه دوربین پیکسل ۳ خوب نبود. تست‌های DxOMark نشان دادند که 3a، آن‌چنان که بایدوشاید در تعداد حالت‌های بوکه‌ای که بین شات‌ها اعمال می‌شود هماهنگ و سازگار نیست.

اختلالات تصویر (artifacts) یکی از دلایلی است که DxOMark از امتیازها کم می‌کند. هرچند در پیکسل 3a، جزئیات تصاویر با حرکت به سمت میانه فریم بسیار خوب می‌شوند، اما با حرکت به سمت گوشه‌ها از شارپ بودن آنها کاسته می‌شود.

گوگل پیکسل 3a

DxOMark، پیکسل 3a را در بخش سرعت اتوفوکوس و دقت آن در همه وضعیت‌های نوری تحسین کرده است. این موسسه در این‌باره گفته: «با در نظر گرفتن اینکه ما در طول تست‌های عکاسی صحنه‌های طبیعی، با هیچ گونه اختلالی در اتوفوکوس دوربین گوشی 3a مواجه نشدیم، شما می‌توانید از بابت عملکرد درجه‌یک اتوفوکوس آن اطمینان‌خاطر داشته باشید.»

گوگل پیکسل 3a در تست فیلمبرداری، میزان نوردهی بسیار پایینی را در محیط‌های کم‌نورتر داشت که همین امر امتیاز ویدیو آن را تحت تاثیر قرار داد. هرچند فناوری +HDR می‌تواند کمک فراوانی به عکاسی کند، اما در مورد فیلمبرداری اینگونه نیست. به همین‌خاطر شاهد این هستیم که فیلم‌های ضبط شده با گوگل پیکسل 3a، از نقطه‌نظر بافت، نویز، اختلالات تصویری و لرزه‌گیری (stabilization)، نسبت به تصاویر گرفته شده با آن، اندکی کیفیت پایین‌تری دارند.

با این حال، DxOMark می‌گوید که «گوگل پیکسل 3a، به‌طور کلی برای نوردهی فیلمبرداری دستگاه توانمندی است؛ چراکه در مقایسه با پیکسل ۳، نوردهی دقیقی بر روی سوژه‌ دارد و در محیط‌های با نور روشن‌تر، جزئیات هایلایت کمی بهتر ثبت می‌کند.»

در آخر، DxOMark بیان می‌کند که اسمارت‌فون‌های با دوربین تکی با آنچه که اسمارت‌فون‌های با دوربین‌های دوگانه و چندگانه این‌روزها قادر به انجام آن هستند دیگر قابل مقایسه نیست. گرچه دوربین‌های پیکسل 3 و پیکسل 3a سخت‌افزارهای یکسانی دارند، اما در بررسی‌های دقیق‌تر، نتایج آنها کمی متفاوت هستند.

چیپست رده‌پایین گوگل پیکسل 3a، نهایتا منجربه امتیاز پایین این گوشی در بخش فیلمبرداری شد. با این‌حال، این دستگاه همچنان عملکرد فیلمبرداری توانمندی دارد. با امتیاز خوبی که دوربین این دستگاه میان‌رده کسب کرده است باید منتظر دیدن پیشرفت‌های بیشتری در تکنولوژی محاسبات دوربین در بخش گوشی‌های میان‌رده و حتی پایین‌رده باشیم. برای نمونه، با عرضه قریب‌الوقوع آنر 9X پرو، خیلی‌ها مشتاق‌اند تا عملکرد دوربین این اسمات‌فون پایین‌رده را از نزدیک مشاهده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH