چگونه در پاورپوینت با Freeform Shape یک شکل را ترسیم و ویرایش کنیم؟

مایکروسافت پاورپوینت به کاربران اجازه می‌دهد تا پس از درج شکل بتوانند به راحتی آن را ویرایش و سفارشی‌سازی کنند. شما در پاورپوینت می‌توانید پس از رسم شکل آن‌ را با شکل دیگری ادغام کنید، انحنای خطوط شکل را تغییر دهید و حتی خودتان شکل را طراحی و رسم نمایید.
در ادامه این مطلب با آموزش ویرایش و ترسیم اشکال با Freeform Shape در پاورپوینت با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

رسم شکل در پاورپوینت

اگر نمی‌توانید شکلی را که می‌خواهید در پاورپوینت پیدا کنید می‌توانید به‌راحتی خودتان آن را به کمک ابزار Freeform Shape رسم نمایید. برای ترسیم اشکال با Freeform Shape در پاورپوینت به تب “Shapes” بروید و بر روی دکمه “Shapes” کلیک کنید.
ترسیم اشکال با Freeform Shape در پاورپوینتیک منو کشویی ظاهر می‌شود. به بخش “Lines” بروید و دو گزینه آخر را پیدا کنید. این دو گزینه شامل ابزار Freeform Shape در سمت چپ و گزینه scribble در سمت راست است.
ترسیم اشکال با Freeform Shape در پاورپوینت

ابزار اول Shape :Freeform

به کمک ابزار freeform shape می‌توانید با خطوط صاف و منحنی به ترسیم اشکال بپردازید. برای ترسیم یک خط مستقیم، بر روی قسمتی از اسلاید که می‌خواهید خط‌تان از آن‌جا شروع شود، کلیک نمایید، سپس اشاره‌گر ماوس را به نقطه‌ای که می‌خواهید خط در آن‌جا تمام شود، ببرید و سپس کلیک کنید.
ترسیم اشکال با Freeform Shape در پاورپوینتبرای ترسیم خطوط منحنی‌شکل پس از کلیک ماوس بر روی اسلاید آن را بکشید یا به اصطلاح عمل کلیک و درگ ماوس را انجام دهید. به شکل زیر دقت نمایید:
ترسیم اشکال با Freeform Shape در پاورپوینت

ابزار دوم Scribble :Freeform

اگر می‌خواهید شکلی که رسم می‌نمایید شبیه به اشکالی که با دست رسم می‌شوند، باشد پس باید از این ابزار استفاده کنید. ترسیم شکل با ابزار Scribble بسیار شبیه به ترسیم شکل منحنی با ابزار قبلی است.

برای رسم یک شکل با این ابزار بر روی اسلاید کلیک کنید و سپس اشاره‌گر ماوس را بکشید.
ترسیم اشکال با Freeform Shape در پاورپوینت

این کار شما را به حس‌وحال روزهایی که با مایکروسافت پینت کار می‌کردید، خواهد برد!

ویرایش اشکال Freeform

فرض کنید که به کمک ابزارهای بالا شکلی را ترسیم نموده‌اید اما کاملا از آن راضی نیستید. در این شرایط شما می‌توانید به‌جای ترسیم دوباره شکل به‌راحتی آن را ویرایش نمایید.

ابتدا باید شکل را انتخاب کنید.
ترسیم اشکال با Freeform Shape در پاورپوینتدر تب “Format” شکل، به گروه “Insert Shapes” بروید و سپس بر روی دکمه “Edit Shape” کلیک کنید. از منویی که ظاهر می‌شود “Edit Points” را انتخاب کنید.
ترسیم اشکال با Freeform Shape در پاورپوینتحال شما می‌توانید مکان نقاط شکل و یا انحنای خطوط شکل را با کلیک کردن و کشیدن Edit points یا نقاط ویرایش سفید و سیاه موجود بر روی رئوس شکل تغییر دهید.
ترسیم اشکال با Freeform Shape در پاورپوینت

به همین سادگی می‌توانید به ویرایش و ترسیم اشکال با Freeform Shape در پاورپوینت بپردازید.

1 در مورد “چگونه در پاورپوینت با Freeform Shape یک شکل را ترسیم و ویرایش کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH