ویندوز دیفندر

نام ویندوز دینفندر (Windows Defender) در آپدیت‌های بعدی ویندوز تغییر خواهد کرد

مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد سرویس ویندوز دیفندر (Windows Defender) را برای دستگاه‌های غیرویندوزی هم گسترش دهد. بنابراین باید انتظار داشت که نام این سرویس نیز تغییر کند، کمپانی مایکروسافت تصمیم گرفت که نام نرم‌افزار آنتی‌ویروس خود را به مایکروسافت دیفندر (Microsoft Defender) تغییر دهد. این تغییر نام هنوز در سیستم‌عامل ویندوز 10 اعمال نشده است، اما انتظار می‌رود که در آپدیت‌های بعدی ویندوز تغییراتی را در نرم‌افزار آنتی‌ویروس آن مشاهده کنیم.

مایکروسافت گزارش داده است که دیفندر جدید همزمان با انتشار آپدیت 20H1 ویندوز در آوریل سال 2020 عرضه خواهد شد. حتی برخی از تغییرات در آپدیت‌های جدید ویندوز مشاهده می‌شوند؛ در بیلد 18941 آپدیت 20H1 ویندوز نام برخی از اجزای ویندوز دیفندر تغییر کرده‌اند. به‌ عنوان مثال، بخش Windows Defender Exploit Guard هم‌اکنون با نام Microsoft Defender Exploit Guard در ویندوز 10 شناخته می‌شود. برخلاف تغییر نام، عملکرد این ابزار هیچ تغییری نداشته اما کارایی آن در پیشگیری از نفوذ هکر‌ها و نرم‌افزارهای مخرب افزایش یافته است.

در آخر این نکته را باید بگوییم که عملکرد کلی مایکروسافت دیفندر تفاوتی با ویندوز دینفندر نخواهد داشت و کارایی آن همانند قبل خواهد بود. با این وجود، از معرفی ویژگی‌های جدید دیفندر که فقط نام آن‌ها تغییر یافته است، نباید تعجب کرد. حتی در صورتی که قابلیت جدیدی به مایکروسافت دینفندر اضافه شود، می‌توان انتظار داشت که این قابلیت‌ها به دستگاه‌های غیرویندوزی مانند مک‌ها نیز راه پیدا کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH