گلکسی نوت ۱۰

سامسونگ گلکسی نوت 10 فاقد دکمه بیکسبی خواهد بود!

خبرها حاکی از آن است که گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ بدون دکمه بیکسبی معرفی خواهد شد. اگر این خبر صحت داشته باشد نشان می‌دهد که سامسونگ بالاخره به انتقادات موجود درباره دکمه این دستیار هوشمند توجه نموده است.

گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ به‌زودی در دو مدل مختلف که هر دوی آنها بالارده و دارای قلم S Pen هستند رونمایی می‌شود: نوت ۱۰، که چندان جنبه نمایشی نخواهد داشت و نوت ۱۰ پلاس، که با داشتن یک باتری بزرگتر، امکان پشتیبانی از 5G در برخی مارکت‌ها، یک دوربین عمقی و رم تا ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی، به‌راستی یک مدل «شوآف» خواهد بود.

اما آنچه که در این مطلب قصد پررنگ‌تر کردن آن را داریم، قابلیتی است که سامسونگ آن را در هر دو مدل گلکسی نوت ۱۰ حذف کرده است: دکمه بیکسبی!

بله درست خواندید: به‌نظر می‌رسد دو سال و نیم بعد از آنکه سامسونگ دستیار مجازی بیکسبی را با یک دکمه فیزیکی بر روی سری‌های گلکسی S8 در آوریل ۲۰۱۷ معرفی نمود، سرانجام این شرکت کره‌ای متوجه شده است که هیچ‌کس تمایلی به وجود آن دکمه بر روی گوشی‌های موبایل ندارد. تنها کاری که دکمه بیکسبی انجام می‌دهد این است که وقتی به جای دکمه پاور تصادفا آن را فشار می‌دهید، مانع انجام کارتان می‌شود و زمان زیادی را از شما می‌گیرد.

مشکل بیکسبی

مشکل بیکسبی این است که با وجود اینکه قابلیت‌های خاص و ویژه‌ای مانند انجام یک سلسله کارهای پشت‌سرهم را دارد، اما نه‌تنها به‌اندازه رقبایی مانند گوگل اسیستنت یا دستیار سیری اپل، سریع نیست بلکه به‌اندازه آنها باهوش هم نیست. ضمن اینکه به نظر می‌رسید مردم به همان میزانی که از سایر دستیارها استفاده می‌کردند و از آنها هم رضایت داشتند، از این دستیار سامسونگ چندان خرسند و راضی نبودند.

گلکسی نوت 10

راستش را بخواهید، سامسونگ از زمانی که تمرکز خود را بر روی فشردن دکمه بیکسبی در جلو و وسط گوشی‌های خودش قرار داد، مسیر اشتباهی را طی ‌نمود. در زمان راه‌اندازی بیکسبی در سال ۲۰۱۷، شرکت اجازه نداد که قابلیت دیگری به دکمه آن اضافه گردد و بنابراین مانع از تلاش اپلیکیشن‌های ثالثی که به‌دنبال وارد نمودن برخی قابلیت‌ها به آن بودند، گردید. در سری‌های گلکسی S10 مشاهده کردیم که چگونه سامسونگ نرمش نشان داد و اجازه اضافه شدن ویژگی‌های دیگر را به دکمه بیکسبی داد. برای مثال، در گوشی گلکسی S10 شما می‌توانستید دکمه را طوری تنظیم نمایید که با یکبارفشردن آن، بجای اجرای بیکسبی، اپلیکیشن کاملا متفاوت دیگری را باز کنید. البته این موضوع در آن موقع، حرکت روبه‌جلویی محسوب می‌شد (هرچند شما با دوبا فشار دادن دکمه، به بیکسبی دسترسی پیدا خواهید کرد، اما امکان غیرفعال‌سازی کامل آن وجود ندارد).

حالا با افشا شدن جزییات گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ می‌توان با اطمینان گفت که سامسونگ دکمه بیکسبی را به‌کلی از روی گوشی‌ها حذف کرده است؛ بطوریکه در هیچ‌کدام از تصاویر لو رفته نشانه‌ای از آن وجود ندارد. ضمن اینکه ما هنوز مطمئن نیستم چه اتفاقی قرار است برای خود دستیار بیکسبی بیافتد.

حضور بیکسبی بر روی پوشیدنی‌ها موضوع دیگری است

با این‌حال، به نظر می‌رسد که سامسونگ همچنان به استفاده از دستیار بیکسبی بر روی پوشیدنی‌های خود مصمم است. ما این دستیار را بر روی گلکسی واچ اکتیو مشاهده کرده‌ایم؛ ساعت هوشمند ارزان‌قیمتی که سامسونگ بهار امسال عرضه نمود و گفته می‌شود که مدل بعدی آن هم به‌زودی و با قابلیت‌های بیشتر روانه بازار خواهد شد. بنابراین همچنان شاهد استفاده از بیکسبی در محصولات سامسونگ خواهیم بود، اما فعلا درباره حضور آن بر روی گوشی‌های جدید مطمئن نیستیم.

گلکسی واچ اکتیو 2

نظر شما درباره وجود یک دکمه اختصاصی برای بیکسبی چیست؟ آیا اصلا می‌توانید چنین قابلیتی را فراموش کنید؟ به‌طور کلی نظرتان درباره خود دستیار بیکسبی چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH