خبرهای بد درباره تاریخ جدید عرضه گلکسی فولد سامسونگ

سامسونگ چند ماه پیش قول داده بود که گوشی گلکسی فولد علاوه‌بر آمریکا و کره به‌عنوان اولین بازارهای آن، به‌طور محدود در ۱۵ کشور خاص اروپایی هم در دسترس مشتریان قرار بگیرد. در حالیکه قرار بود اولین اسمارتفوت تاشوی شرکت، از تاریخ ۲۶ام آوریل امسال روانه بازار جهانی گردد، عرضه اولیه آن در بازارهای اروپا هم برای یک هفته بعد از تاریخ مذکور تعیین شده بود؛ برنامه‌ای که می‌توانست بسیار بلندپروازانه باشد.

اما همانطور که می‌دانید مشکلات فاجعه‌باری که در جریان تست چندین دستگاه فرستاده شده از این گوشی به تعدادی از ژورنالیست‌ها و اینفلوئنسرهای منتخب خود سامسونگ اتفاق افتاد، منجر به تاخیری شد که مدت زمان عرضه آن هنوز مشخص نیست. بعد از شنیدن بیانه‌های ضدونقیض از طرف مسئولان شرکت و گزارش‌های گیج‌کننده از سوی مطبوعات که گاهی خبر از عرضه مجدد قریب‌الوقوع آن می‌دادند و گاهی… نه، حالا یک‌سری بررسی‌های تحقیقی که توسط گروهی در وب‌سایت SamMobile انجام گردیده، به شایعات جدیدی دامن زده است.

مردم کشورهای خاصی شاید مجبور باشند بیشتر از بقیه کشورها منتظر بمانند

اگر اخبار مربوط به آخرین تست‌های فریمور این گوشی تاشو درست باشد (که معمولا درست هستند) سامسونگ ممکن است در حال محدود کردن دامنه عرضه مجدد گوشی گلکسی فولد خودش باشد و بخواهد مارکت‌هایی را از لیست اصلی حذف نماید. این کار می‌تواند بدین معنی باشد که دستگاه تاشو این شرکت، قرار است اندکی بعد از شروع فروش آن در آمریکا و کره جنوبی، روانه کشورهای موردنظر بشود. البته این احتمال هم وجود دارد که عرضه آن، از چند مارکت اصلی و مهم دنیا، فراتر نرود. امیدواریم در نهایت فرضیه اول درست باشد، اما در حال ‌حاضر، هیچ چیز قطعی نیست.

گلکسی فولد

حتی ممکن است که پروژه گلکسی فولد به‌کلی کنسل بشود. این اتفاق در صورتی احتمال دارد که سامسونگ به این نتیجه برسد که اعتبار و آبروی محصولش به‌طرز جبران ناپذیری خدشه‌دار شده و ترجیح بدهد که پروژه دیگری را شروع کند. به‌هرحال، در شرایط فعلی، واقع‌بینانه‌ترین سناریو می‌تواند عرضه محدود گلکسی فولد، ابتدا در آمریکا و کره‌ و چند ماه بعد در انگلیس، آلمان، فرانسه و هند باشد که در نهایت، به ایتالیا، هلند و چند مارکت کوچک‌تر دیگر ادامه یابد.

شواهدی که نشان‌ می‌دهد سامسونگ در جهت این سناریو حرکت می‌کند، کاهش اخیری است که در کار توسعه فریمور دستگاه در کشورهایی مانند ایتالیا و هلند رخ داده است، در حالیکه همان تست‌ها، در کشورهای با مارکت‌های بزرگ‌تر، که در بالا بدان‌ها اشاره شد، فعالانه جریان داشته‌اند. به عبارت دیگر، ظاهرا شرکت در حال تنظیم اهداف متواضعانه‌تری برای عرضه مجدد گلکسی فولد است و این موضوع لزوما چیز بدی نیست.

اگر همه مشکلات گلکسی فولد حل شده چرا هنوز عرضه نشده است

اینکه چرا گلکسی فولد هنوز بیرون داده نشده یک سوال میلیون میلیارد دلاری است که متاسفانه در حال‌حاضر تنها می‌توانیم یکی‌دوتا پاسخ محتمل برای آن تئوریزه کنیم.

اولین چیزی که در این‌باره به ذهن می‌رسد احتیاطی است که سامسونگ می‌بایست برای اولین گوشی تاشو خود به‌خرج می‌داد. به‌عبارت دیگر، شاید گلکسی فولد، در عمل، آخرین تست‌های دوام و پایداری خود را با موفقیت گذرانده، اما شرکت برای اینکه یکبار برای همیشه از عملکرد دستگاه تاشو خود مطمئن گردد، در حال خریدن زمان بیشتری است تا تست‌های مذکور را چندین و چند بار تکرار کند. البته ممکن است داستان‌های دیگری هم در رابطه با تضمین کیفیت این گوشی وجود داشته باشد.

گلکسی فولد

شاید هم مشکل اصلی برطرف شده، اما سامسونگ نیاز به مراقبت از دستگاه‌های جدید گوشی گلکسی فولد دارد. این موضوع، فرضیه‌ای است که تا حدودی توسط برخی عوامل اجرایی که در ماه‌های اخیر فاش کرده بودند که مشکلات ناشناخته قبلی این دستگاه در طول فرایند پایدارسازی آن کشف شده‌اند، پشتیبانی می‌شد. متاسفانه ماهیت دقیق این مشکلات هرگز افشا نشد.

و حدس بعدی اینکه، احتمالا تمرکز سامسونگ در ماه‌های اخیر متوجه جای دیگری شده است. همانطور که می‌دانید ما در حال نزدیک شدن به زمان رونمایی از گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس هستیم و مسلما عرضه جهانی دو پرچمدار جدید که اتفاقا جزو گوشی‌های «جریان اصلی» بازار هم هستند، زمان و انرژی زیادی را خواهد گرفت. بنابراین شاید به‌ همین‌خاطر است که گوشی گلکسی فولد از دریافت تمام توجه و تمرکز شرکت محروم شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH