اپل مپس با پتنت واقعیت افزوده جدید اپل، رقیب جدی گوگل مپس می‌شود!

در طول این سال‌ها، اپل مپس هرگز نتوانسته به آن سطح از محبوبیتی که رقیب اصلی‌اش، گوگل مپس، در میان کاربران دارد، دست یابد.

با این‌حال، کوپرتینونشین‌ها در ماه‌های اخیر با سرعت زیادی در حال رساندن خود به رقیب‌شان هستند و اگر پتنت جدید این شرکت صحت داشته باشد، تلفیق و یکپارچه‌سازی واقعیت افزوده (Augmented Reality) با اپلیکیشن ناوبری می‌تواند باعث پیروزی آنها بر گوگل شود.

بنا به خبری که در وب‌سایت Cult Of Mac منتشر شده، اپل برای پتنتی با عنوان اصلی «ناوبری با استفاده از واقعیت افزوده» اقدام کرده که نشان‌دهنده تغییراتی در اپل مپس است. در پتنت جدید، قرار است اطلاعات مسیر، با تصاویر زنده‌ای که از جاده روبه‌روی راننده دریافت می‌گردند، ادغام شوند!

برای این کار، لازم خواهد بود که راننده آیفون خود را بر روی داشبورد ماشین و در حالتی که دوربین آن رو به مسیر است، نصب نماید. او سپس، تصاویر زنده مسیر روبه‌روی خود را که با اطلاعات ناوبری آن، از جمله محدودیت سرعت‌ها، جهت‌ها و نام خیابان‌ها، روی‌هم‌گذاری شده مشاهده خواهد کرد.

اپل مپس

اینکه چرا چنین کاری، مفید خواهد بود، باید گفت که با توجه به اینکه اپلیکیشن‌های ناوبری معمولا تمایل به نشان دادن یک نمای مصور از بالا تا پایین مسیر روبه‌روی راننده را دارند، اپل عقیده دارد که تطبیق دادن این تصاویر با دنیای واقعی بیرونی، برای رانندگان مشکل است.

توضیحات پتنت می‌گوید که با روی‌هم‌گذاری لایه ناوبری بر روی عکس‌های گرفته شده از جاده، کاربر می‌تواند به‌سادگی و به‌روشنی دریابد که بایستی در کدام لاین قرار بگیرد؛ بدون آنکه مجبور به رمزگشایی از رابطه بین علایم کلی با دنیای واقعی باشد.

همانطور که وب‌سایت Cult Of Mac پیشنهاد می‌کند، این قابلیت می‌تواند با عینک‌های واقعیت افزوده کار کند، هرچند که فناوری عینک‌های واقعیت افزوده به‌طور کامل همه‌گیر نشده و همچنین نگرانی‌هایی در رابطه با سلامتی جان رانندگانی که میدان دید آنها با علایم کامپیوتری مسدود شده است، وجود دارد.

البته مانند هر پتنت دیگری، تضمینی وجود ندارد که ناوبری واقعیت افزوده به برنامه اپل مپس اضافه گردد، اما اگر این اتفاق بیافتد، اپلیکیشن اپل می‌تواند با قدرت بیشتری در مقابل رقیب جدی خود یعنی گوگل مپس ظاهر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH