گلکسی تب اس 6

تبلت جدید سامسونگ با نام گلکسی تب اس 6 رسما معرفی شد

سامسونگ پیش از معرفی رسمی پرچمداران سری نوت تصمیم گرفت تا تبلت جدید خود را با نام گلکسی تب اس 6 (Galaxy Tab S6) معرفی کند. به‌نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ پیش از معرفی نسخه اصلاح‌شده گلکسی فولد و گلکسی نوت 10، با معرفی این تبلت ما را سورپرایز کرد. نکته جالب تب اس 6 در نامگذاری آن است، درواقع کره‌ای‌ها تصمیم گرفتند که پس از معرفی و عرضه تب اس 4 این تبلت را معرفی کنند تا هیچ خبری از نام تب اس 5 وجود نداشته باشد. دلیل این کار آن‌ها نیز نامشخص است.

برای معرفی سری گلکسی تب اس می‌توان گفت که تبلت‌های این سری مجهز به قدرتمندترین و جدیدترین سخت‌افزار موجود بوده و قلم هوشمند S Pen نیز همراه این سری وجود دارد. گلکسی تب اس 6 در چند بخش مهم، پیشرفت‌هایی داشته است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

طراحی بدنه و صفحه‌نمایش

در قسمت نمایشگر تبلت اس 6 تغییراتی مشاهده نمی‌شود. رزولوشن نمایشگر دستگاه همان رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل بوده که در تب اس 4 به‌کار رفته است. تبلت جدید سامسونگ مجهز به نمایشگر 10.5 اینچی آمولد با رزولوشن مذکور است.

اما با این‌حال، سامسونگ سعی کرده تا بدنه دستگاه را کوچک‌تر کند. این تبلت با ابعاد 244.5 در 159.5 میلی‌متر (طول و عرض) دارای حاشیه‌های بسیار کوچکتری نسبت به مدل قبلی است. هم‌چنین، ضخامت دستگاه نیز بسیار نازک شده و با اندازه 5.7 میلی‌متر نازکتر از تبلت آیپد پرو 2018 شناخته می‌شود.

قلم هوشمند S Pen و سایر موارد

قلم هوشمند موجود در این تبلت سامسونگ نسبت به نسخه‌های قبلی خود پیشرفت زیادی نداشته و برای اولین بار از طریق بلوتوث LE به تبلت متصل می‌شود تا از ویژگی‌های قلم موجود در نوت 9 بهره‌مند شود. به‌ عنوان مثال، می‌توان از این قلم به شکل یک ریموت کنترل برای دوربین و کنترل پخش موسیقی و ویدیو‌ها استفاده کرد.

ویژگی جدیدی با نام S Pen Air Actions در این قلم گنجانده شده که به کاربر امکان می‌دهد تا تبلت را با حرکت قلم در بالای آن و بدون ارتباط قلم با نمایشگر کنترل کنید. هنوز هیچ جزییات دقیقی از این ویژگی در اختیار ما قرار ندارد.

هم‌چنین برای استفاده از بلوتوث، این قلم از باتری استفاده می‌کند. قلم گلکسی نوت 9 در شکاف داخل تلفن شارژ می‌شد، اما باتوجه به این موضوع که گلکسی تب اس 6 دارای هیچ شکافی نیست، این قلم از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. برای شارژ S Pen می‌توان از شارژر‌های استند و ویژگی شارژ معکوس PowerShare استفاده کرد.

ویژگی Samsung DeX در این تبلت نیز وجود دارد تا کاربران قادر باشند تبلت را به حالت کامپیوتر تبدیل کنند. این ویژگی به منظور تبدیل رابط کاربری اندروید به رابط کاربری دسکتاپ طراحی شده است. البته صفحه‌کلید کتابی این تبلت به‌صورت جداگانه فروخته خواهد شد.

سخت‌افزار و دوربین

جدیدترین تبلت سامسونگ مجهز به جدیدترین سخت‌افزار است. تب اس 6 مجهز به پردازنده اسنپدراگون 855 در کنار رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایت بوده که در مدل بالاتر از رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایت استفاده شده است. البته ظرفیت حافظه دستگاه را می‌توان توسط شیار microSD تا 1 ترابایت افزایش داد.

در بخش دوربین نیز تغییراتی ایجاد شده است تا تجربه بهتری از عکاسی با این تبلت داشته باشید. یک دوربین دوگانه در پشت دستگاه وجود دارد که لنز اصلی با کیفیت 13 مگاپیکسل و لنز الترا‌واید با زاویه 123 درجه و کیفیت 5 مگاپیکسل در ثبت تصاویر به شما کمک می‌کنند. سامسونگ در این تبلت از واحد پردازش عصبی استفاده کرده تا کیفیت تصاویر شما را توسط برخی از روش‌های دیجیتالی افزایش دهد.

در بخش صدای خروجی تبلت پیشرفت زیادی مشاهده می‌شود. سامسونگ با همکاری شرکت AKG در این تبلت از چهار بلندگوی صدا در سمت چپ و راست (حالت افقی تبلت) آن استفاده کرده است. اما خبر بدی درباره خروجی هدفون وجود دارد و آن، عدم وجود جک 3.5 میلی‌متری هدفون در تبلت است.

این تبلت همانند گلکسی اس 10 از اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کند.

زمان عرضه

این تبلت در اواخر ماه اوت سال جاری میلادی در سه رنگ خاکستری، آبی و رز گلد روانه بازارهای مختلف خواهد شد. هم‌چنین، قیمت این دستگاه اعلام نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH