نقض پتنت اچ‌تی‌سی

نقض مالکیت معنوی پتنت‌ها توسط اچ‌تی‌سی منجربه توقف فروش تلفن‌های این شرکت شد

کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی به نقض پتنت یک شرکت آلمانی متهم شده است. شرکت اچ‌تی‌سی روزهای خوبی را در بازار تلفن‌های هوشمند سپری نمی‌کند. این شرکت نسبت به سایر رقبای خود از محبوبیت کمتری برخوردار شده و همین موضوع نیز سبب ضرردهی بخش موبایل این کمپانی تایوانی را به همراه داشته است. هم‌چنین، اچ‌تی‌سی به دلیل نقض پتنت‌ها و حق ثبت اختراع آن‌ها از فروش کلیه محصولات خود در انگلستان منع شده است.

این ماجرا به سال 2012 میلادی باز می‌گردد. در آن سال، دادگاهی برای رسیدگی به موضوع نقض پتنت‌های شرکت Ipcom توسط اچ‌تی‌سی برگزار شد. در این دادگاه، کمپانی تایوانی به نقض پتنت فناوری بی‌سیم مورد استفاده در تلفن‌های هوشمند خود متهم شده بود. اچ‌تی‌سی هم به اجرای دستورالعمل‌های دادگاه درباره این موضوع مجبور شد، اما اکنون Ipcom ادعا می‌کند که دستورالعمل‌های اجرایی این شرکت مطابق حکم دادگاه نیست.

HTC Desire 12

شرکت آلمانی Ipcom نیز با آزمایشاتی که در اوایل سال جاری میلادی برروی تلفن‌های اچ‌تی‌سی انجام داد، متوجه شد که پتنت‌های این شرکت و دستورالعمل‌هایی که برای کمپانی تایوانی وضع شده بودند در اسمارتفون اچ‌تی‌سی دیزایر 12 (HTC Desire 12) نقض شده‌اند. بدین ترتیب، شرکت اچ‌تی‌سی مطابق قوانین عمل نکرد و با نادیده گرفتن حکم دادگاه انگلستان، محکومیت جدیدی را پیش‌رو خواهد داشت.

این شرکت تایوانی در واکنش به موضوعات مطرح‌شده اعلام کرد که اقداماتی را برای اطمینان از این‌که مطابق دستورات دادگاه عمل کرده، انجام می‌دهد.هم‌اکنون نیز فروش تمامی اسمارتفون‌های این شرکت در انگلیس متوقف شده‌اند. وب‌سایت رسمی اچ‌تی‌سی، سایر خرده‌فروشی‌های محلی مانند Carphone Warehouse و اپراتور‌های مخابراتی مانند Vodafone ،EE و O2 نیز فروش تلفن‌های هوشمند این شرکت را متوقف کرده‌اند.

سخنگوی این شرکت در مصاحبه‌ای با شبکه بی‌بی‌سی گفت: “اچ‌تی‌سی به عنوان یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های مبتکر و نوآور، اهمیت زیادی را برای مسائل مربوط به مالکیت معنوی قائل است. باتوجه به این که فقط یک مدل از تلفن‌های هوشمند ما در این ماجرا قرار دارد، ادعای نقض پتنت توسط شرکتمان را بررسی می‌کنیم.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH