چرا گلکسی نوت 10 فاقد جک هدفون ۳.۵ میلیمتری هدفون است؟!

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس امروز رونمایی شدند. این دو گوشی، رسما اولین پرچم‌دارهای سامسونگ هستند که جک هدفون ندارند.

البته این موضوع با در نظر گرفتن اینکه سامسونگ در گذشته شرکت اپل را به خاطر انجام همین کار مورد انتقاد قرار داده بود حرف‌وحدیث‌های زیادی را در میان علاقمندان به پا کرده است. یکی از عوامل سامسونگ در گفتگویی با وب‌سایت The Verge گفته است که حذف جک هدفون ۳.۵ میلیمتری، فضای بیشتری را برای یک باتری بزرگ‌تر ایجاد کرده است.

گلکسی نوت ۱۰

حالا سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس دارای باتری‌هایی هستند که حدود ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت بیشتری دارد. برای مقایسه، شرکت وان‌پلاس سال پیش با حذف جک هدفون در اسمارتفون وان‌پلاس 6T توانست ظرفیت باتری دستگاه را ۴۰۰ میلی‌آمپرساعت افزایش دهد. این تغییر، همچنین به بهبود بازخورد هپتیک هر دو گوشی گلکسی نوت هم کمک کرده است؛ چراکه آنها حالا یک سوراخ، کم‌تر دارند و همین باعث ایجاد ساختار قوی‌تری در داخل دستگاه‌ها گردیده است.

گرچه هدفون‌های قدیمی با گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ سازگار نیستند، اما اسمارتفون‌های جدید قرار است با یک دانگل تبدیل USB-C‌ به هدفون ۳.۵ میلیمتری در اختیار مشتریان قرار بگیرند. اگر هم به هر دلیلی دانگل خود را گم کردید سامسونگ احتمالا آن را به‌طور جداگانه در وب‌سایت خود خواهد فروخت. بهرحال اگر موضوع هدفون چندان برایتان اهمیتی ندارد، آخرین پرچم‌داران سامسونگ با یک جفت هدفون USB-C تروتمیز روانه بازار خواهند شد و دیگر نیازی به دانگل‌های اعصاب‌خردکن نخواهید داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH