سیم کارت اینترنت همراه

اپراتورهای تلفن همراه تاکنون بیش از 175 میلیون سیم کارت فروخته‌اند!

نفوذ تلفن همراه در کشورمان روند صعودی در سال‌های اخیر داشته و در این بین نقش اپراتورهای تلفن همراه و گسترش خدمات زیرساختی آنها، مهم‌ترین علت این موضوع بوده است. آمارها نشان می‌دهد که اپراتورهای کشورمان در حال حاضر 115 میلیون سیم کارت فعال دارند و این یعنی نفوذ تلفن همراه به چیزی در حدود 139 درصد رسیده است!

به گزارش آی‌تی‌رسان، چیزی در حدود 25 سال از واگذاری اولین سیم کارت تلفن همراه در کشورمان می‌گذرد و در حالیکه واگذاری سیم کارت در سال 73 با مشکلات زیادی همراه بود و خرید آن نیازمند هزینه بسیار زیادی بود، اما در حال حاضر خرید و فعال‌سازی سیم کارت به یکی از ارزان‌ترین تکنولوژی‌های روز تبدیل شده تا حدی که چیزی نزدیک به 40 درصد بیش از جمعیت کشور، سیم کارت واگذار شده از سوی اپراتورها به ثبت رسیده است!

طبق آمارهایی که به تازگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر کرده، تابه‌حال چیزی در حدود 24 میلیون سیم کارت دائمی توسط اپراتورها واگذار شده است. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید اپراتورها چیزی در حدود 153 میلیون سیم کارت اعتباری نیز فروخته‌اند که از این بین صرفا 95 میلیون سیم کارت فعال بوده و الباقی به هر دلیلی، فعال نیستند.

همچنین از بین سیم کارت‌های دائمی نیز بیش از 20 میلیون سیم کارت فعال بوده که با تجمیع تعداد سیم کارت‌های فعال دائمی و اعتباری می‌توان به عدد 115 میلیون سیم کارت رسید. از سوی دیگر نفوذ بالای 100 درصدی بدین معنی است که کمتر کسی در کشورمان وجود دارد که یک سیم کارت نداشته باشد و البته این موضوع به شرطی است که پایش سرزمینی برای واگذاری سیم کارت‌ها انجام شده باشد و البته برای بهبود وضعیت استفاده از این وسیله، پایش‌های لازم انجام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH