اچ‌تی‌سی

گزارش مالی اچ‌تی‌سی برای سه ماهه دوم ۲۰۱۹ منتشر گردید؛ بحران مالی، بدتر از همیشه!

به‌تازه‌گی گزارش مالی اچ‌تی‌سی برای سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ منتشر گردیده است. گزارش مذبور نشان از ضرر و زیان خالص ۷۰ میلیون دلاری در این بازه زمانی برای شرکت دارد. این رقم، بیش از زیان ۶۷ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته است. گرچه اچ‌تی‌سی سه ماهه دوم مالی امسال را تاحدودی خوب تمام کرد، اما حتی افزایش ۹۴ درصدی سود ماه ژوئن امسال نسبت به ماه قبل آن، به‌اندازه‌ای نبود که بتواند مرهمی بر دردهای این شرکت تایوانی باشد.

اما نکته مثبت در گزارش مالی اچ‌تی‌سی این است که شرکت در ماه‌های بین آوریل و ژوئن ۲۰۱۹ ضرر کمتری را نسبت به سه ماهه اول آن تجربه کرده است. از طرفی، با وجود اینکه زیان‌ شرکت، سال‌به‌سال افزایش یافته، اما سود ناخالص آن در سه ماهه دوم امسال، از سود ناخالص ۲.۷ درصدی و ۱۴.۷ درصدی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ و سه ماهه اول سال ۲۰۱۹، به عدد ۲۰.۳ درصد رسیده است. در واقع، شش سه ماهه پیاپی است که این رشد ادامه دارد.

HTC Desire 12

البته باید خاطر نشان کنیم که متاسفانه سه ماهه دوم امسال، پنجمین سه ماهه پیاپی‌ای است که اچ‌تی‌سی زیان خالص سنگینی را تجربه می‌کند و همین موضوع، امید یک ریکاوری نجات‌بخش را از شرکت می‌گیرد.

اچ‌تی‌سی هفته پیش سود ماه جولای سال ۲۰۱۹ را ۱۴ میلیون دلار گزارش کرد که به‌شدت از سود ۴۷ میلیون دلاری ماه ژوئن امسال و سود ۴۵ میلیون دلاری ماه جولای سال گذشته کم‌تر است. بنابراین با این شرایط، خیلی سخت بتوان باور کرد که اچ‌تی‌سی به این زودی‌ها به سوددهی برسد؛ هرچند که شاید معرفی گوشی‌های برند Wildfire شرکت، بتواند کامبکی در استایل نوکیا را برای او رقم بزند.

با این‌حال، شرکت در خلاصه آخرین گزارش مالی خود هیچ هدف جاه‌طلبانه‌ای را ذکر نکرده، جز اینکه به یک عبارت «تعهد ادامه‌دار» در مورد اسمارتفون‌های اخیرا معرفی‌شده U19e و دیزایر ۱۹ پلاس اشاره نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH