آپدیت واتس‌آپ

واتس‌اپ یک قدم دیگر به استفاده از حسگر اثر انگشت نزدیک‌تر شد

واتس‌اپ در حال امتحان روش‌های مختلفی برای ارتقای امنیت خود است. یکی از آخرین راه‌ها برای نسخه اندروید این نرم‌افزار، استفاده از حسگر اثر انگشت در بازگشایی آن است که در حال حاضر در نسخه بتای آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گزارش WabetaInfo، چند ماهی می‌شود که منابع زیادی برای استفاده از این فناوری در این پیام‌رسان صرف شده است و با این وجود، هنوز استفاده از حسگر اثر انگشت نمی‌تواند در نسخه اصلی مورد استفاده قرار گیرد.

واتس‌اپ

قابلیت جدید واتس‌اپ تحت عنوان Authentication و یا Screen Lock عرضه خواهد شد و می‌توان در بخش تنظیمات و قسمت Account / Privacy آن را فعال کرد. البته لازم به ذکر است که کاربر همچنان می‌تواند پیام‌ها را از طریق اعلانات پاسخ دهد و حتی برای جواب دادن به تماس‌های صوتی و تصویری نیز نیاز به این حسگر نیست. در واقع با فعال کردن این قابلیت تنها هنگام باز کردن برنامه باید از اثر انگشت استفاده کرد.

اثر انگشت به کاربر اجازه می‌دهد تا زمان تصدیق استفاده از نرم‌افزار و همچنین مدت زمانی که بعد از بازگشایی به صورت خودکار قفل می‌شود را نیز مشخص کند. همانطور که گفته شد این قابلیت در حال حاضر تنها بر روی نسخه بتای اندروید واتس‌اپ موجود است و برای دسترسی به آن در بخش تنظیمات باید نسخه 2.19.221 یا نسخه‌های جدیدتر را داشته باشید. در هر صورت اگر مشکل خاصی به وجود نیاید، در هفته‌های پیش رو شاهد عرضه آن بر روی نسخه اصلی نرم‌افزار خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH