سری گلکسی A سامسونگ در سال 2020 با پیشرفت‌های چشمگیر دوربین عرضه خواهد شد

هندست‌های سری گلکسی A 2019 از زمان عرضه در اوایل سال جاری، فروش فوق‌العاده مناسبی را تجربه نموده‌اند. به‌طور کلی سامسونگ طی دوره زمانی 3 ماهه گذشته 12 میلیون دستگاه هندست را در کشورهای اروپایی به فروش رساند و 40 روز پس از عرضه اسمارت‌فون‌های گلکسی A10، گلکسی A30 و گلکسی A50، فروش این هندست‌ها در هندوستان به رقم چشمگیر 2 میلیون دستگاهی رسید.

سامسونگ گلکسی A80

طبیعتا غول فناوری کره‌ای اکنون روی توسعه هندست‌های سری 2020 خود به‌سختی کار می‌کند. عرضه این گوشی‌ها احتمالا در اوایل سال آینده آغاز خواهد شد. در حال حاضر جزئیات اندکی پیرامون این دستگاه‌ها اعلام شده است؛ اما یک گزارش جدید از اعمال برخی پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه دوربین حکایت دارند.

اسمارت‌فون‌های گلکسی A91، گلکسی A81 و A71: زوم اپتیکال و اعداد مگاپیکسلی سرسام‌آور

با توجه به رویدادهای گذشته تا حدودی می‌توان حدس زد که اسمارت‌فون گلکسی A91 سامسونگ به‌عنوان جانشین گلکسی A90 ارایه خواهد شد. ظاهرا این مدل از یک حسگر 108 مگاپیکسلی جدید که با همکاری مشترک سامسونگ و شیائومی توسعه یافته است، بهره خواهد برد. این حسگر از ضبط ویدیویی 6K با رزولوشن (6014 در 3384) و سرعت 30 فریم‌برثانیه و فناوری تتراسل پشتیبانی می‌کند. فناوری مذکور به منظور کمک به ثبت تصاویر بهتر در سناریوهای نوری ضعیف، اطلاعات 4 پیکسل را در قالب 1 پیکسل ادغام می‌کند. به‌نظر می‌رسد که یک حسگر فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی و یک حسگر مجزای 12 مگاپیکسلی به‌همراه لنز زوم تله‌فوتو با قابلیت پشتیبانی از زوم اپتیکال 5 برابری، حسگر 108 مگاپیکسلی گوشی را همراهی خواهند کرد. بعلاوه انتظار می‌رود که یک دوربین TOF نیز به ارتقا تجربه عکاسی پرتره کمک نماید.

براساس گزارشات، گوشی گلکسی A81 با قیمت‌گذاری اندکی ارزان‌تر، از پیکره‌بندی دوربین مشابهی بهره خواهد برد. با این‌حال اعمال برخی تغییرات جزئی، قابل پیش‌بینی خواهد بود. به‌عنوان مثال، حسگر اصلی دوربین با یک نمونه 64 مگاپیکسلی جایگزین خواهد شد و دوربین تله‌فوتو نیز در عوض زوم 5 برابری احتمالا از زوم اپتیکال 2 برابری پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی A80

این سری اسمارت‌فونی سه‌گانه با وجود گلکسی A71 تکمیل خواهد شد. این مدل خاص احتمالا کماکان از یک حسگر TOF و دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی از زوم اپتیکال 2 برابری استفاده خواهد کرد؛ اما رزولوشن دوربین فوق‌عریض این هندست به 12 مگاپیکسل تقلیل خواهد یافت. بعلاوه حسگر اصلی دوربین نیز احتمالا رزولوشنی کم‌تر از 48 مگاپیکسل را ارایه خواهد داد.

برای مقایسه جالب است بدانید که هندست‌های نسل فعلی گلکسی A80 و گلکسی A70 به‌ترتیب از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه شامل حسگرهای 32+8+5 مگاپیکسلی و 48+8 مگاپیکسلی در کنار یک حسگر TOF بهره می‌گیرند. از سوی دیگر انتظار می‌رود که گلکسی A90 از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه شامل حسگرهای 48، 12 و 5 مگاپیکسلی بهره‌برداری نماید.

گلکسی A61 و گلکسی A51: بهره‌گیری از 4 دوربین با وجود حذف حسگرهای TOF

گلکسی A61 با دنباله‌روی از رویکرد گلکسی A71 از یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. یک دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی تضعیف شده و یک لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با پشتیبانی از زوم اپتیکال 2 برابری احتمالا حسگر اصلی را همراهی خواهند کرد. با توجه به آن‌که حسگرهای TOF، قطعات ارزان‌قیمتی به‌شمار نمی‌روند؛ لذا بر اساس گزارشات، گلکسی A61 در عوض از یک حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

گلکسی A51 نیز از همین دوربین تشخیص عمق استفاده خواهد کرد؛ اما سایر دوربین‌های این هندست، متفاوت خواهند بود. لنز با زوم اپتیکال 2 برابری و دوربین فوق‌عریض گوشی هر 2 مجهز به حسگرهای 12 مگاپیکسلی هستند. از سوی دیگر، دوربین اصلی دستگاه ظاهرا از یک حسگر 32 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

اسمارت‌فون‌های سامسونگ گلکسی A50 و گلکسی A30

مدل‌های فعلی گلکسی A60 و گلکسی A50 به‌ترتیب از پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه شامل حسگرهای 32+8+5 مگاپیکسلی و 25+8+5 مگاپیکسلی بهره می‌گیرند.

گلکسی A41، گلکسی A31 و A21: هندست‌هایی با پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه و حسگرهای ضعیف‌تر

هر 3 هندست گلکسی A41، گلکسی A31 و گلکسی A21 همانند 2 مدل پیش‌تر اشاره شده مجهز به حسگرهای تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی هستند. با این‌حال دوربین‌های تله‌فوتو ظاهرا حذف خواهند شد و رزولوشن حسگرهای مورد استفاده در دوربین‌های فوق‌عریض نیز احتمالا به 8 مگاپیکسل تقلیل خواهند یافت.

قابلیت‌های دوربین اصلی این هندست‌ها نیز اندکی کاهش خواهد یافت و براساس گزارشات، گلکسی A41 از یک دوربین 24 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد؛ در حالی‌که گلکسی A31 با یک دوربین 16 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. از سوی دیگر گلکسی A21 نیز ظاهرا از یک حسگر 13 مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

برای مقایسه جالب است بدانید که مدل‌های 2019 اسمارت‌فون‌های سامسونگی گلکسی A40، گلکسی A30 و گلکسی A20 به‌ترتیب از پیکره‌بندی دوربین پشتی دوگانه شامل حسگرهای 16+5 مگاپیکسلی، 16+5 مگاپیکسلی و 13+5 مگاپیکسلی برخوردار هستند.

غول کره‌ای احتمالا گوشی گلکسی A11 خود را نیز طی سال آینده عرضه خواهد کرد. اما پیکره‌بندی دوربین این هندست هنوز اعلام نشده است. با توجه به آن‌که مدل اولیه این اسمارت‌فون مجهز به تنها یک حسگر پشتی است؛ لذا به‌کارگیری پیکره‌بندی دوربین دوگانه، سناریویی محتمل خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH