کالبدشکافی اسمارت‌فون نوت 10 پلاس 5G از دشوار بودن تعمیر این هندست حکایت دارد

اخیرا اعضای تیم وب‌سایت iFixit دست‌به‌کار شده و با استفاده از ابزارهای خود به کالبدشکافی اسمارت‌فون جدید نوت 10 پلاس 5G پرداخته‌اند. این کالبدشکافی به یافته‌های جالبی در خصوص عملکرد داخلی آخرین پرچم‌دار سامسونگ منتهی شده است.

نوت 10 پلاس 5G هندست فوق‌العاده‌ای به‌شمار می‌رود؛ اما با وجود امتیاز 3 از 10 برای این هندست در زمینه تعمیرپذیری، هنگام حمل آن بایستی بسیار محتاط باشید. این امتیاز با توجه به چندین فاکتور انگشت‌شمار محاسبه شده و روکش تماما شیشه‌ای پنل جلویی و پشتی که به شکل مستحکمی به فریم فلزی دستگاه متصل شده است یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. با توجه به احاطه شدن فضای اطراف دکمه بیکسبی توسط روکش شیشه‌ای پشتی گوشی، تعمیر دستگاه با دشواری مضاعفی مواجه خواهد شد.

نخستین بخش از هندست سامسونگ، مادربرد آن است که به‌طور کامل در بخش فوقانی گوشی قرار می‌گیرد. تفکیک مادربرد به 2 بخش مجزا، شاهکار مهندسی سامسونگ را نمایش می‌دهد. این‌کار با هدف به‌کارگیری باتری بزرگ‌تر 4300 میلی‌آمپرساعتی انجام شده است. با این‌حال ویژگی منفی طراحی مذکور این است که برد جانبی میزبان درگاه USB-C با استفاده از یک کابل نواری‌شکل بلند که از بالای باتری مستحکم شده گوشی عبور می‌کند؛ به مادربرد متصل می‌شود. این چیدمان، فرآیند تعویض باتری را با دشواری مضاعفی مواجه خواهد کرد.

یکی از جالب‌ترین یافته‌های این کالبدشکافی به آنتن‌های دریافت‌کننده امواج میلی‌متری شبکه 5G مربوط می‌شود. نوت 10 پلاس 5G در مجموع مجهز به 3 آنتن است که یکی از آن‌ها در قسمت جلویی مادربرد اصلی و 2 آنتن دیگر در طرفین قاب گوشی قرار دارند. با وجود به‌کارگیری چنین چیدمانی برای آنتن‌ها می‌توان امیدوار بود که نوت 10 پلاس 5G از شانس بیش‌تری برای دریافت و حفظ سیگنال‌های 5G برخوردار باشد.

کشف جالب‌توجه دیگر این است که اسپیکر گوشی در واقع امواج صوتی را در یک کانال فلزی که صدا را به سوی شبکه توری کوچک در بخش فوقانی گوشی هدایت می‌کند؛ منتشر خواهد کرد. سامسونگ با الهام گرفتن از الگوی چرخ دستی و استفاده از یک موتور ارتعاشی بازطراحی شده، آرایش داخلی گوشی خود را متحول نموده است. قلم S Pen نیز در نزدیکی ماژول بلوتوث 5.0، یک حسگر 6 محوره و همچنین باتری لیتیوم یونی 2.4 ولتی سری SLB قرار گرفته است. بعلاوه ریسک آسیب‌پذیری قطعات داخلی هنگام تعویض نمایشگر گوشی نیز بالا خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH