آی آر

تعداد دامنه‌های ثبت‌شده IR میلیونی شد!

ثبت دامنه‌های ایرانی آی آر (IR.) که به یکی از تجارت‌های پرپول در کشورمان تبدیل شده، از یک میلیون دامنه عبور کرده و حالا می‌توان گفت که بسیاری از کاراکترهای قابل ثبت این پسوند اختصاصی کشورمان پر شده است.

به گزارش آی‌تی‌رسان، مرکز ثبت دامنه کشوری که از زیرمجموعه‌های پژوهشگاه دانش‌های بنیادی محسوب می‌گردد، در خبری اعلام کرد که تعداد دامنه‌های ثبت شده آی آر از عدد یک میلیون دامین عبور کرده است. البته گفتنی است که قبل از این به دلیل اهمیت ثبت دامنه‌های آی آر، مراسمی تحت عنوان عبور از اعداد خاص برای این دامین گرفته شده بود، ولی این بار خبری از مراسم نیست!

ثبت دامنه‌های ایرانی و بین‌المللی که زمانی به یکی از تجارت‌های پرسود برای کاربران اینترنتی تبدیل شده بود، حالا با توجه به فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی از رونق افتاده و صرفا بعضی از دامنه‌های خاص با رقم‌های بسیار بالا معامله می‌گردد. شنیده‌ها حاکی از این است که قیمت بعضی از دامنه‌های ایرانی به اعداد چند صد میلیون تومانی رسیده است.

تعداد دامنه‌های ثبت شده ایرانی به یک میلیون و 97 هزار عدد رسیده که بیشترین سهم این آمار مربوط به پسوند مستقیم IR. بوده و الباقی متعلق به سایر پسوندهای وابسته مانند co.ir و … است. کمترین دامنه ثبت شده نیز متعلق به زیر دامنه net.ir بوده که صرفا 32 عدد از این زیردامین به ثبت رسیده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH