بیشترین آلودگی‌های اینترنتی در کشور از چه نوعی است؟

فضای اینترنتی کشورمان با پیشرفت و گسترشی که در نوع فعالیتش داشته به همان اندازه نیز شاهد آلودگی‌ها و حملات مختلف اینترنتی بوده است. آمارها نشان می‌دهد که حملات بات‌نت بیشترین سهم را در نا ایمن‌شدن فضای اینترنتی کشور داشته است.

به گزارش آی‌تی‌رسان، آمارهای مربوط به آلودگی‌های اینترنتی کشور نشان می‌دهد که بات‌نت بیشترین نوع حملات بوده و فراوانی آن در یکسال اخیر متعلق به مرداد ماه و بیشترین آسیب‌پذیری آن در فروردین ماه سال جاری بوده است. به نظر می‌رسد که سهل انگاری‌ها و بی‌توجهی به مسائل ایمنی در تعطیلات نوروزی از جمله دلایل اصلی این موضوع بوده است.

مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) در گزارشی از آلودگی‌های اینترنتی کشورمان اطلاعاتی را ارایه نموده که در ادامه جزئیات آن را مشاهده می‌کنید:

در ادامه می‌توانید نقاط مرکزی حملات بات‌نت را مشاهده نمایید. این کشورها بیشترین آمار را در میزبانی سرورهای مدیریت‌کننده این حملات داشته‌اند:

اینترنتی

همچنین تصویر زیر نشان‌دهنده بیشترین حملات انجام شده به کاربران استان‌های کشور است که طبق پیش‌بینی‌ها، تهران جذاب‌ترین مقصد حملات بوده و استان‌هایی مثل کهکیلویه و بویراحمد عملا جذابیتی برای سواستفاده کنندگان نداشته است.

اینترنتی

گفتنی است که بیشترین حملات و آسیب‌پذیری‌ها به ترتیب فراوانی در تصویر زیر مشخص شده است:

اینترنتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH