وکالت خود را به چه کسی بسپاریم؟

بنا به گزارش سایت وکلای مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)

روزانه صدها پروندۀ قضایی در کشور تشکیل می‌شود و هزاران نفر در طول روز درگیر حل دعاوی حقوقی خود هستند. ما از نظر تعداد پرونده‌های قضایی در جهان رتبۀ اول را داریم و این نشان دهندۀ مسائل زیادی است از جمله، عدم آگاهی عمومی در خصوص قانون و مقررات، که باعث می‌شود به دلایل بسیار پیش پا افتاده، پای افراد مختلفی به دادگاه و دادسرا کشیده شود. اغلب پرونده‌های حقوقی و قضایی، برای تسریع در روند رسیدگی، نیاز به حضور وکلای خبره‌ای دارند تا با آگاهی و علم خود، پرونده‍‌ها را به سرانجام برسانند.

اغلب افرادی که به دنبال گرفتن وکیل هستند، تلاش می‌کنند بهترین و زبده ترین وکیل شهر را در اختیار داشته باشند، چرا که گمان می‌کنند در این صورت میزان موفقیت آن ها در خلال دادرسی افزایش خواهد یافت.

نخستین چیزی که در انتخاب وکیل باید مد نظر قرار داد، قابل اعتماد بودن، حسن اخلاق و مسولیت‌پذیری اوست. بعضی از وکلای خبره، ممکن است برای پرونده‌هایی که بار مالی بیشتری دارد، انرژی بیشتری صرف کنند، یا از قدرت و نفوذ خود در چنین پرونده‌هایی بیشتر استفاده کنند، اما وکیل پاکدست و امین، با نهایت قوا برای پیروزی در هر پرونده به دادگاه می‌رود و بزرگی و کوچکی رقم قرارداد تاثیری در عملکردش ندارد.

پس تلاش کنید پروندۀ خود را به کسانی بسپارید که در کنار حسن شهرت و قدرت کاری، از حس اخلاق هم برخوردار باشند. گاهی وکلا بر اثر تجربه و علم خود، از سرانجام یک پرونده مطلع هستند و می‌دانند که موکل‌شان شانسی برای بردن دادگاه ندارد اما به دلیل چشم‌داشت مالی، با دادن امیدهای واهی و سر دواندن موکل، پروسۀ طولانی را به او تحمیل می‌کنند و در نهایت هم هیچ کار مفیدی برای پرونده انجام نمی‌دهند. پس یکی دیگر از ویژگی‌های وکیل خوب، راهنمایی درست موکل است.

قبل از انتخاب وکیل، از حسن شهرت و سابقۀ کاری او اطمینان حاصل کنید و مطمئن باشید که در خصوص دعوی مد نظر شما، موفقیت‌هایی را کسب کرده است. چرا که وکالت یک حرفۀ کاملا تخصصی است. ممکن است یک وکیل در پرونده‌های مالی عملکرد بسیار خوبی داشته باشد، اما در مسائل خانوادگی چون طلاق و حضانت نتواند عملکرد خوبی را از خود نشان دهد.

به تبلیغات پیرامون یک وکیل نمی‌توان به طور کلی اطمینان کرد. مگر اینکه کسانی از دوستان و آشنایان حس انجام کار او را تایید کنند.

منبع: سایت وکیل مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH