دوربین اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S11 احتمالا همگان را شگفت‌زده خواهد کرد

یک خبرچین سریالی اخبار سامسونگ که در حوزه سخت‌افزار تخصص دارد؛ مجددا به طرفداران این برند کره‌ای هشدار داده تا برای مشاهده هندستی با دوربین واقعا ارتقایافته، منتظر معرفی سامسونگ گلکسی S11 باشند. با این‌حال Ice Universe خاطرنشان می‌کند که قابلیت‌های گلکسی S11 در زمینه عکاسی و احتمالا فیلم‌برداری به گونه‌ای است که احتمالا پیش‌ از این هرگز مشاهده نشده است. این اظهارات موجب شکل‌گیری پرسش‌هایی در ذهن کاربران پیرامون امکانات احتمالی پرچم‌دار آینده سامسونگ خواهد شد.

مجموعه دوربین مورد استفاده در گلکسی S11 احتمالا از رزولوشن‌های بالاتر، گشودگی دیافراگم متغیر پیشرفته‌تر، حسگرهای TOF بیش‌تر و سطوح بزرگنمایی بالاتر برخوردار خواهند بود. این اصلاحات دقیقا همان موارد اعلام شده تا به امروز هستند. در حال حاضر تمامی مشخصه‌های فوق، قابل دسترس هستند؛ اما گلکسی S11 از ورژن‌های ارتقایافته آن‌ها بهره خواهد برد. چنین پدیده‌ای چندان شگفت‌آور نیست؛ اما پیش از معرفی اسمارت‌فون گلکسی S11 نبایستی پیرامون آن‌ها قضاوت کرد. اکنون در عوض خیال‌پردازی پیرامون محصولات فوق‌العاده آینده سامسونگ بهتر است از کار با هند‌ست‌های جدید سری نوت 10 لذت ببریم.

“دوربین گلکسی S11 دارای امکاناتی است که پیش‌تر هرگز مشاهده نشده است. از طرفداران سامسونگی علاقه‌مند به دوربین‌های قدرتمند درخواست می‌شود تا  از خریداری سری نوت 10 صرف‌نظر نمایند.”- Ice Universe؛ 26 آگوست 2019

مشخصات و امکانات دوربین گلکسی S11

آخرین شایعات مطرح شده از به‌کارگیری دوربین با گشودگی دیافراگم متغیر چندمرحله‌ای حکایت دارند. بر اساس گزارشات مطرح شده، سامسونگ قصد دارد تا مقادیر گشودگی دیافراگم f/1.5 و f/2.4 مورد استفاده در دوربین پرچم‌دار فعلی خود را افزایش دهد؛ اما در خصوص میزان ارتقاء این مشخصه هیچ‌گونه حدسیاتی ارائه نشده است.همان‌طور که انتظار می‌رفت؛ هندست‌های سری نوت 10 فاقد لنزی با دیافراگم سه‌گانه هستند؛ لذا سامسونگ احتمالا این لنز را برای پرچم‌دار گلکسی S11 خود کنار گذاشته است. همچنین این هندست می‌تواند از مشخصه‌ای موسوم به “لنز با دیافراگم مایع” بهره‌برداری نماید. این گمانه‌زنی با بررسی دقیق کامنت‌های مطرح شده پیرامون توئیت شکل می‌گیرد. مشخصه مذکور، لنزهای چندمولفه‌ای ثابت کنونی را با نمونه‌های مایع ترکیب می‌کند. لنزهای دارای دیافراگم مایع قادر به تغییر انحنای کروی‌شکل خود هستند و هنگام ایجاد تغییرات فوق‌العاده سریع در نقاط کانونی مفید واقع می‌شوند. اکنون سال‌هاست که سامسونگ با یکی از کمپانی‌های ارائه‌دهنده این لنزها با نام Varioptics همکاری می‌کند. در سال 2017، شرکت Varioptics به بخشی از کمپانی کورنینگ مبدل شد. این برند، مسئولیت تولید روکش‌های محافظ گوریلا گلس هندست‌ها را بر عهده دارد. هم‌زمان با خریداری فناوری‌های Varioptic و Invenios جهت طراحی و تثبیت این لنزها، سامسونگ به همکاری راهبردی خود با کورنینگ ادامه داده است و گمانه‌زنی پیرامون به‌کارگیری لنزهای مایع در گلکسی S11 نیز از همین پدیده ناشی می‌شود. برای مشاهده نحوه کار این فناوری کافیست این‌جا کلیک کنید.

 رزولوشن حسگرهای دوربین گلکسی S11

گلکسی S11 نامزد به‌کارگیری دوربین ارتقایافته به‌شمار می‌رود

حسگرهای 64 و 108 مگاپیکسلی جدید سامسونگ در حالت اتصال پیکسلی قادر به تولید عکس‌هایی با رزولوشن 16 و 27 مگاپیکسل خواهند بود. این فناوری، اطلاعات روشنایی و رنگ 4 پیکسل را با یکدیگر ترکیب نموده و در یک پیکسل مجازی قرار می‌دهد. با این‌حال در خصوص استفاده سامسونگ از این حسگرها به‌عنوان دوربین اصلی گوشی تردیدهایی وجود دارد. وجود پیکسل‌های بیش‌تر به‌خودی‌خود به معنای افزایش کیفیت تصویر نیست؛ چرا که با افزایش تعداد پیکسل‌ها، اندازه آن‌ها معمولا کاهش یافته و نور کم‌تری جذب می‌کنند و کلیه پارامترهای دیگر بدون تغییر باقی خواهند ماند. با وجود فناوری شگفت‌انگیز اتصال پیکسلی و ترکیب اطلاعات چند پیکسل در قالب یک پیکسل، نه‌تنها حجم فایل مربوط به تصویر کاهش خواهد یافت؛ بلکه تصویر ثبت شده نیز معمولا به‌خودی خود و با استفاده از برخی ترفندهای الگوریتمی می‌تواند بر مشکل کوچک بودن اندازه پیکسل‌ها غلبه نماید.

حسگرهای جدید سامسونگ در کنار ثبت تصاویر با رزولوشن بالا، به منظور ارتقاء کارآیی در شرایط نوری ضعیف، نورپردازی مناسب‌تر سایه‌‌ها برای المان‌های روشن، فوکوس خودکار سریع‌تر، ارتقاء تجربه عکاسی HDR و خلق تصاویر نزدیک به درک چشم انسان از فناوری تتراسل بهره می‌گیرند. با این‌حال هنوز هیچ چیز عملیاتی نشده است و هیچ مشخصه‌ای نمی‌تواند جای حسگرهایی با اندازه بزرگ را پر کند. لذا سامسونگ احتمالا در پرچم‌دار گلکسی S11 خود از دوربینی با برند کاملا جدید بهره خواهد برد.

همچنین بر اساس گزارشات، تامین‌کننده طرف قرارداد سامسونگ مشغول ساختیک کمپانی اختصاصی جهت تولید حسگرهای TOF، همانند نمونه به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون نوت 10 پلاس است. بر اساس پیش‌بینی تحلیل‌گران، میزان تقاضا برای این حسگرها به‌تدریج افزایش خواهد یافت. این حسگرها به منظور دستیابی به درک فضایی مناسب‌تر، قابلیت تشخیص چهره پیشرفته و خلق تصاویر پرتره ارتقایافته مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتظار می‌رود که گستره حسگرهای TOF حتی هندست‌های میان‌رده را نیز تحت پوشش قرار دهد. بنابراین سری گلکسی S11 نیز به احتمال فراوان از حسگرهای TOF استفاده خواهد کرد.

به‌هرحال کلیه کاربران مایل به مشاهده پیشرفت سامسونگ در حوزه عکاسی هستند. این کمپانی تا کنون چندین هندست با بهترین ماژول‌های دوربین را روانه بازار نموده است؛ اما با وجود هندست‌هایی نظیر آی‌فون 11 و مشخصا گوگل پیکسل 4 با امکانات پیشرفته دوربین، سامسونگ طی یک سال آینده ابدا کار آسانی پیش رو نخواهد داشت. به همین دلیل می‌توان اطمینان داشت که ملموس‌ترین پیشرفت در گلکسی S11 به ماژول دوربین این هندست مربوط خواهد شد؛ در حالی‌که طراحی این اسمارت‌فون، مشابه ورژن بازنگری شده نمایشگر Infinity O مورد استفاده در سری نوت 10 خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH